جمعه 15 تیر 1403

استاندار زنجان: اگر مردم رعایت نکنند کرونا مهار نمی‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: اگر مردم رعایت نکنند کرونا مهار نمی‌شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: اگر همه مردم و اقشار مختلف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و نسبت به آن بی‌توجه باشند، شرایط کنونی ناشی از شدت یافتن شیوع کرونا، آرام نمی‌شود.

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در شورای اداری استان به اعمال محدودیت های کرونایی ازشنبه هفته آینده (اول آذر ماه) اشاره کرد و افزود: این محدودیت ها قرار است با محوریت شهرها انجام شود و لازم است تدابیر ویژه ای را در این خصوص مد نظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از اول آذر ماه نسبت به اجرای محدویت های اعلام شده، اقدام قاطع خواهیم کرد.

حقیقی با بیان اینکه اکنون حدود 9 ماه است که ایران و همه دنیا با ویروس کرونا درگیر است، افزود: آنچه در عالم واقعیت و میدان عمل درک شده این است که سرعت انتقال این ویروس نسبت به چند ماه گذشته، بیش از 9 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عامل بیش از 85 درصد شیوع کرونا، دورهمی‌های خانوادگی، حضور در اجتماعات و عدم رعایت پروتکل ها در برخی دستگاه ها و سازمان ها است، گفت: اکنون شرایط به گونه ای است که ابتلا و روند رجوع به بیمارستان ها، به صورت خانوادگی شده و پیام این وضعیت این است که حساسیت خانواده ها نسبت به رعایت پروتکل ها کمتر شده است.

حقیقی به ضرورت استفاده ماسک از خانه تا خانه تاکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی، کادر بهداشت و درمان را یاری کنیم.

وی به راه اندازی سیستم ردیابی بیماران مثبت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که تست کرونای آنان مثبت می شود باید سریع قرنطینه شوند.

حقیقی به استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان می توانند به عنوان همیار سلامت در خانواده ها باشند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج، این نهاد انقلابی را یادگار امام (ره) توصیف کرد و اظهار داشت: امروز بسیج تبدیل به فرهنگ شده و هیچ کس نقش بسیج را در هیچ دوره ای و در هر بعدی که کشور و نظام به آن نیاز داشته، انکار نمی کند.

وی به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال آینده اشاره کرد و افزود: انتظار از مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که مشارکت همه جانبه ای در این خصوص داشته باشند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم حضور مدیران در صحنه خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید از حضور مدیران و پیگیری آنان برای حل مشکلات، احساس آرامش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه به لزوم پرهیز از نگاه جزیره ای در پیگیری مشکلات اشاره کرد و گفت: حل مشکلات در گرو داشتن نگاه کلان است.

حجت الاسلام علی خاتمی به ضرورت حفظ روحیه استقامت تاکید کرد و افزود: استقامت موجب امداد غیبی و نصرت الهی می شود و اگر امروز شیوع کرونا و اضطرابی که استکبار جهانی به جوامع تزریق می‌کند، وجود دارد اما داشتن ایمان و عدم توجه به باغ سبزهای دروغین می‌تواند جامعه را مصون نگه دارد.

امام جمعه زنجان بر لزوم نظارت و کنترل بیشتر برای جلوگیری از سواستفاده ها در شرایط کنونی اقتصادی اشاره کرد و گفت: لازم است نهضت و رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه همچنان ادامه یابد و در این خصوص مساجد با کمک معتمدین باید پیشتاز باشند.

*س_برچسب‌ها_س*