سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار زنجان: دستور جلسات به صورت دقیق و بدون ابهام مطرح شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: دستور جلسات به صورت دقیق و بدون ابهام مطرح شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه کمک کنند تا دستور جلسات به صورت دقیق و کارشناسی و همراه با مدارک و مستندات و بدون ابهام در جلسه مطرح شود زیرا در صورت وجود ابهام به تصویب نرسیده و برگشت داده می‌شوند.

فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین استان زنجان افزود: بسیاری از مشکلات موجود در طرح‌ها که امروز با شکایت مواجه شده به دلیل این بوده که در گذشته به‌رغم وجود ابهام به تصویب رسیده و امروز مدعی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این موارد باید مورد توجه دستگاه‌ها و دبیرخانه کارگروه‌ها قرار گیرد زیرا وقت و انرژی زیادی صرف می‌کند.

حقیقی اظهار داشت: در خصوص مسائل پیش‌آمده در حسین‌آباد شهرستان ابهر ضمن اجرای قانون باید صرفه و صلاح مردم نیز در نظر گرفته شود.

استاندار زنجان، پنجره واحد سرمایه‌گذاری این استان را موضوع بسیار مهمی خواند و گفت: این طرح، مورد توجه و تمجید معاون اول رییس‌جمهوری قرار گرفته و از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواسته شده که استان‌های دیگر نیز از تجارب استان زنجان در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌های مختلف در پنجره واحد سرمایه‌گذاری از جلسات بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه می‌شود تا مشکلات و مسائل موجود را برطرف کنند.

حقیقی تاکید کرد: تمام تلاش بر این است تا کارهایی که به صرفه و صلاح مردم است اجرا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتفاقات نامطلوبی در گذشته در صدور مجوزها افتاده به طوری که مجوز مربوطه برای یک یا چند مورد کاربری اخذ شده اما هنگام بازرسی، مشخص شده که هر کاری غیر از فعالیت اصلی مندرج در مجوز در آن مکان انجام می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه این کار سبب وقوع تخلف شده است، افزود: صدور هرگونه مجوز باید تعریف دقیقی داشته باشد تا متقاضیان، تفسیر دیگری نداشته و در همان رشته اصلی، فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: مسائل اجتماعی باید در صدور مجوزها مورد توجه جدی قرار گیرند و الزامات منطقی در سیستم شهری نیز پیش‌بینی شود.

*س_برچسب‌ها_س*