یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار سمنان: سیاسی‌کاری‌ها مانع رسیدن دولت به اهداف اقتصادی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار سمنان: سیاسی‌کاری‌ها مانع رسیدن دولت به اهداف اقتصادی است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: برخوردهای برخی از جناح‌های سیاسی رقیب دولت در خصوص بازار بورس مانع دستیابی دولت به اهداف اقتصادی از جمله رونق فعالیت‌های مولد می‌شود.

علیرضا آشناگر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رشد بازار بورس و در پی آن شکوفایی اقتصادی، توفیق نظام جمهوری اسلامی ایران است و مختص جناح خاصی نیست.

وی به ضرورت هدایت سرمایه‌های خرد مردم به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد در کشور و سمنان با اطلاع‌رسانی درست و آگاهی بخشی به عموم تاکید و تصریح کرد: تزریق این سرمایه‌ها به بازارهای موازی مانند طلا، ارز و مسکن فقط رضایت فعالان این بخش را به همراه دارد، اما در اشتغالزایی و اقتصاد کلان کشور و استان تاثیر سازنده‌ای ندارد.

استاندار سمنان ادامه داد: برخی از رقبای سیاسی و نیز فعالان بازارهای موازی با برنامه‌های دولت در بخش بازار بورس مقابله می‌کنند و موافق با آن نیستند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترغیب جامعه به مشارکت مفید در بورس، تصریح کرد: صاحبان قلم می‌توانند در این بخش با ارائه آموزش‌های لازم به مردم و ترغیب آنان به این بازار کمک کنند.

آشناگر ابرازداشت: فراگیری آموزش ثروت‌آفرینی از جمله در نظام آموزشی و تعلیمی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و ورود اقشار مردم به بورس لازم است.

وی، مدیریت نقدینگی را مقدمه توسعه کشور با وجود تحریم‌ها و شرایط به وجود آمده ناشی از آن برشمرد و افزود: در شرایط تحریم سرمایه گذاری خارجی با مشکلاتی مواجه شد، بنابراین تاکید به استفاد از سرمایه‌های داخلی با هدف تحقق توسعه اقتصاد مولد ضرورت دارد.

استاندار سمنان یادآور شد: اکنون فعالیت مولد بورس بهترین فرصت برای استفاده از منابع مردم به منظور رونق اقتصادی است و حالا برخی از رقبای سیاسی دولت تمایل دارند با این بخش نیز سیاسی برخورد شود که رویکرد آنها واقعا در مسیر درستی نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون با وجود همه محدودیت‌های موجود، دولت تا جای ممکن با بسته‌های حمایتی و تشویقی از بخش خصوصی حمایت کرد.

آشناگر به تغییر نگرش دولت از نظام بانک‌محوری بر بورس‌محوری اشاره و اضافه کرد: هدف‌گذاری در این روش تامین 50 درصدی منابع مالی صنایع با هدف رونق و جهش تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ استان سمنان نیز پیگیر ورود به بورس هستند، خاطرنشان کرد: این واحدها، با تبدیل شدن به سهامی عام و ارائه به صورت عرضه اولیه در بورس، تامین سرمایه کرده و منجر به اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان می‌شوند.

استاندار سمنان، به ارزش روزانه معاملات بورس کشور اشاره و تصریح کرد: تزریق پول از طرف مردم به بورس کمترین اثر تورم را در مقایسه با ورود سرمایه به بازارهای موازی، در اقتصاد نظام جمهوری اسلامی دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*