پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

استاندار کرمان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج دیدن کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار کرمان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج دیدن کرد

جیرفت - ایرنا - استاندار کرمان در سفر به قلعه‌گنج از کارخانه‌های تولید روغن کنجد، لبنیات مورسیا، طرح پرورش دام و نیروگاه برق خورشیدی این شهرستان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند عصر پنجشنبه در بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج که توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی (معین اقتصادی) در این شهرستان اجرا شده است اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در حوزه‌های مختلف کارهای خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه در اجرای برخی پروژه‌های اقتصادی همچون طرح پرورش بز مورسیا اسپانیایی بسیار موفق عمل کرده است و برخی طرح‌ها همچون کارخانه تولید لبنیات موانعی دارند که باید رفع و با تمامی ظرفیت راه‌اندازی و فعال شوند.

استاندار کرمان بیان داشت: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که فردا (جمعه) با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی تشکیل خواهد شد سعی خواهیم کرد موانع پیش رو را بررسی و رفع کنیم چون برخی از پروژه‌ها در سطح شهر، ناقص هستند که به صورت توافقی با بنیاد مستضعفان می‌توانیم موانع آن‌ها را برطرف کنیم. «نیروگاه تولید برق خورشیدی یک مگاوات برق تولید می‌کند و با اعتبار هفت میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج راه‌اندازی شده است» زینی‌وند اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در حوزه گردشگری هم فعالیت‌های خوبی انجام داده است و از رییس بنیاد مستضعفان تقاضا داریم به قلعه‌گنج سفر کند تا بتوانیم با تعامل و همکاری، اعتبارات بیشتری برای تکمیل پروژه‌های این بنیاد جذب کنیم.

«استاندار کرمان همچنین از مجتمع پرورش دام اسپانیایی روستای چاه‌شاهی در فاصله 12 کیلومتری از مرکز قلعه‌گنج دیدن کرد»

محمد صالح مدیر مجتمع پرورش بز مورسیا در دیدار با استاندار کرمان گفت: این مجتمع در سال 1394 توسط بنیاد مستضعفان کلنگ‌زنی و در زمینی به مساحت 20 هکتار احداث شد.

وی تصریح کرد: سال 1395 بیش از سه هزار راس بز مورسیا گرانادا خریداری شده از کشور اسپانیا برای پرورش به این مجتمع وارد شد و در حال حاضر بیش از پنج هزار و 100 راس بز مورسیا در این مجتمع نگهداری می, شود.

مدیر مجتمع پرورش بز مورسیا ادامه داد: این مجموعه روزانه سه و نیم تن شیر و سالانه پنج تن گوشت تولید می‌کند. به گفته وی، هر راس بزغاله مورسیا در بازار آزاد قلعه‌گنج بین هشت تا 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد اما مجتمع، بزغاله نمی‌فروشد و فروش توسط دامداری‌های محلی انجام می‌شود.

صالح اظهار داشت: مجتمع بز مورسیا برای 45 نفر به صورت مستقیم و بیش از 300 نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان قلعه‌گنج، شغل ایجاد کرده است.

شهرستان قلعه‌گنج در فاصله 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

استاندار کرمان جمعه 14 آذرماه در دومین روز از برنامه خود، با سفر به شهرستان‌های منوجان و فاریاب، از پروژه‌های در دست اجرا از جمله طرح‌های شرکت گل‌گهر، معین اقتصادی منوجان و هتل کپری و جاده فاریاب - زهمکان - ارزوئیه بازدید می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*
استاندار کرمان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج دیدن کرد 2