سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار گیلان: مدیران برای اشتغالزایی تمام همت خود را به کار بندند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار گیلان: مدیران برای اشتغالزایی تمام همت خود را به کار بندند

رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اشتغال و ازدواج رابطه معنادار و مستقیمی با هم دارند؛ گفت: اشتغالزایی در تسریع و تسهیل ازدواج جوانان موثر است باید مدیران اهتمام خود را در این زمینه به کار بندند.

ارسلان زارع روز شنبه در جلسه کارگروه ستاد ساماندهی جوانان استان افزود: اگر دغدغه جوانان در رابطه با اشتغال برطرف شود، ازدواج آنان تسهیل شده و روند آمار ازدواج بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان از سوی تمامی ارکان حاکمیت و نظام مورد پذیرش و هدف است، گفت: از یک سو رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان تاکید کرده و از سوی دیگر رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها در راستای ضرورت بهره مندی حداکثری از استعدادها و پتانسیل های جوانان و بانوان در بخش‌های مختلف تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در گیلان نیز برای استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در حوزه های مدیریتی اهتمام داشته ایم، تصریح کرد: این اقدام موجب حرکت امیدوارانه جوانان می شود و در توسعه استان نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

زارع با اشاره به آمار ارائه شده ثبت احوال استان در وقایع ثبت شده ازدواج و طلاق طی 9 ماه گذشته گفت: موضوع طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی در استان است که اگر چه میزان رشد آن کاهش یافته؛ اما همچنان جایگاه استان در کشور که رتبه چهار دارنده آمار طلاق است، جای نگرانی دارد.

وی رتبه استان را در وقوع ازدواج طی 9 ماه گذشته هجدهم عنوان و بیان کرد: این آمار به میانگین کشوری نزدیک است؛ اما تمامی دستگاه ها اعم از اجرایی، آموزشی و دستگاه‌های ذیربط اقتصادی باید با آسیب شناسی در این زمینه و با بهره گیری از سیاست های حمایتی دولت برای کاهش طلاق و سن ازدواج استفاده کنند تا بتوانیم در این بخش گام‌های موثری برداریم.

وی تصریح کرد: انتظار است، افراد دارای تریبون فرهنگی همچون ائمه جمعه و مبلغان نیز در این زمینه همکاری و استادان دانشگاه ها نیز با پژوهش ها برای برطرف کردن مشکلات در بخش ازدواج و طلاق کمک کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات پژوهشی و علمی در زمینه طلاق ها خاطر نشان کرد: با پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان موافقیم و باید با استفاده از 17 درصد بودجه پژوهشی استان و با اهتمام بیشتر بتوانیم برای کاهش این معضل کمک کنیم.

وی با اشاره به رویکرد مثبت و حمایتی دولت برای ازدواج جوانان و کاهش طلاق تصریح کرد: سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در کشور پرداخت شده که از این مبلغ، اعتبار خوبی نیز برای استان گیلان اختصاص داده شد و امسال نیز دولت اهتمام جدی دارد که پرداختی های بیشتری داشته باشد که در تمامی استان‌ها سیاست یکنواختی در این زمینه است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت بکارگیری ایده های خلاقانه برای اشتغالزایی جوانان تاکید و تصریح کرد: باید از دانش روز و ابزار فناورانه و از اثر گذاری اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این ارتباط بهره بیشتری بگیریم.

زارع با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش های گردشگری، کشاورزی و صنعتی گفت: باید ضمن شناسایی این خلاقیت ها در باین بخش ها آنها را به فرصت تبدیل و در این زمینه سهم بیشتری را کسب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به معرفی شهرستان شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته به صورت پایلوت در استان خاطر نشان کرد: انتظار است انجام کار پژوهشی و علمی که در این زمینه و اگرچه به صورت پایلوت در این شهرستان شفت اتفاق می افتد به گونه ای باشد تا آن را برای سایر شهرستان ها تعمیم دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: باید با شناسایی ظرفیت‌های اشتغال و اولویت‌های استان در بخش های مختلف ان ها را بالفعل تبدیل و اشتغالزایی موثری داشته باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*