چهارشنبه 18 مهر 1403

استفاده از ماسک در ناوگان درون‌شهری بجنورد اجباری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از ماسک در ناوگان درون‌شهری بجنورد اجباری شد

بجنورد - ایرنا - سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت کامل نکات بهداشتی برای مسافران در استفاده از ناوگان اتوبوسی مرکز استان خراسان شمالی اجباری است.

حمیدرضا شافعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند امکان فعالیت مجدد اتوبوس های درون شهری با رعایت کامل نکات بهداشتی در شهر فراهم شد که بر این اساس تمامی مسافران به صورت یک در میان در صندلی‌های مشخص شده، امکان استفاده از این ناوگان را داشتند. وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای این طرح استفاده از ماسک برای تمامی مسافران اجباری شد و در صورتی که مسافری به این مساله توجه نکند از ورود وی به اتوبوس جلوگیری می‌شود. وی یادآور شد: با این وجود به منظور کمک به مسافران، عرضه ماسک به قیمت تعاونی در باجه های فروش بلیت اتوبوس فراهم شده که مسافران می توانند با خرید آن از ناوگان عمومی بهره‌مند شوند. سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد دریافت پرداخت وجه نقد در اتوبوس ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: استفاده از این ناوگان فقط به وسیله کارت الکترونیکی و یا کد کیو. آر نصب شده در اتوبوس ها امکانپذیر است. شافعی خاطرنشان کرد: این در حالی است که از مجموع 2 هزار و 300 آژانس فعال در مرکز استان خراسان شمالی برای 900 خودرو دستگاه پوز نیز نصب شده است. وی با اشاره به نصب کد کیو آر در تاکسی های عمومی، اظهار داشت: نصب دستگاه پوز در این سرویس ها به دلیل محدودیت‌های بانکی و پرداخت مبالغ کمتر از 20 هزار ریال در مسافت های موجود امکانپذیر نشد. سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد افزود: البته بر اساس دستورالعمل صادره، رانندگان تاکسی های عمومی تنها می توانند در مجموع تا سه مسافر را سوار کنند. شافعی تاکید کرد: هم اینک کار ضدعفونی کردن تمامی اتوبوس ها، یک نوبت در شبانه روز انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی آینده دستگاه ضدعفونی کننده خودکار برای استفاده مسافران در اتوبوس ها نصب می شود. وی گفت: همچنین تاکسی های عمومی نیز 2 نوبت در روز ضد عفونی می شوند.

مرکز استان خراسان شمالی 220 هزار نفر جمعیت دارد و 60 دستگاه اتوبوس، 650 دستگاه تاکسی عمومی و 2 هزار و 300 آژانس تلفنی در آن فعالیت دارند.

خراسان شمالی که در ابتدای شیوع کرونا، تا مدتها جزو استانهای سفید کشور بود، در آخرین ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استان های قرمز کرونایی اعلام شده و در این میان بجنورد حدود نیمی از مجموع مبتلایان استان را در خود دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی در هفته اخیر روندی افزایشی به خود گرفته که به گفته مسوولان بهداشتی اگر بخواهد به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برود چاره ای جز رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم، پرهیز از تشکیل تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در فعالان صنفی وجود ندارد.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر روز سه شنبه - امروز - 99 هزار و 970 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری به 6 هزار و 340 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*