چهارشنبه 18 مهر 1403

استفاده از 32 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در شهر شیروان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از 32 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در شهر شیروان

بجنورد - ایرنا - شهردار شیروان گفت: 32 هزار لیتر مواد برای ضدعفونی کردن تمامی معابر شهر شیروان به منظور رعایت نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا چهارشنبه شب استفاده شد.

شاهرخ شاهرخی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ضدعفونی در 10 نقطه شهر انجام شد که در هر نقطه یک دستگاه تراکتور با 2 نفر نیرو اقدام به انجام عملیات مزبور کردند.

وی گفت: در این مرحله 20 راننده با 10 دستگاه تراکتور و همچنین 15 نیروی آتش نشانی شهرداری را در ضدعفونی کردن معابر کمک کردند.

شاهرخی افزود: علاوه بر ضدعفونی کردن خیابان ها، بوستان های سطح شهر نیز روزانه ضدعفونی می شود تا در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا کوتاهی نکرده باشیم.

شهردار شیروان با بیان اینکه کشاورزان این شهرستان سوگند یاد کرده اند تا فروکش کردن ویروس کرونا شهرداری را کمک کنند، گفت: تاکنون کشاورزان و کارخانه قند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا 2 میلیارد ریال کمک کرده اند که این میزان کمک برای خرید الکل مورد نیاز بیمارستان‌ها هزینه می‌شود.

به گفته شاهرخی شیروان اولین شهر در کشور بود که اقدام به ضدعفونی کردن سطح شهر و معابر کرد.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی 12 اسفندماه در بجنورد مشاهده شد.

استان خراسان شمالی هم اکنون در آستانه وضعیت قرمز کرونایی است و به همین علت مسوولان تصمیم به بازگشت بخشی از محدودیت های گذشته گرفته اند.

تعطیلی بوستانها و تفرجگاهها در روزهای پنجشنبه و جمعه، توقف فعالیت آرایشگاه ها، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها و نیز محدود کردن فعالیت رستوران ها و آشپزخانه ها به ارائه غذای بیرون بر از جمله تصمیمات آخرین نشست ستاد مدیریت کرونا در خراسان شمالی بود.

شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*