چهارشنبه 18 مهر 1403

استقبال اندک دانش‌آموزان خراسان شمالی از بازگشایی مدارس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استقبال اندک دانش‌آموزان خراسان شمالی از بازگشایی مدارس

بجنورد - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در 2 هفته اخیر، استقبال دانش‌آموزان از حضور در کلاس‌های درس و بازگشایی مدارس، ناچیز بوده است.

مهدی خطیب زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس در چهار نقطه از استان شامل شیروان، اسفراین، بام و گرمه، از 27 اردیبهشت ماه امسال برای پاسخگویی به مشکلات درسی دانش آموزان بازگشایی شده و مدارس مابقی نقاط استان همچنان تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان ها، استقبال دانش آموزان روستایی بیش از نقاط شهری بوده است به طوری که در برخی از روستاها تا 40 درصد از دانش آموزان در مدارس حضور یافته اند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین استقبال دانش آموزان از مدارس در روستاها، مربوط به دوره ابتدایی است، افزود: دلیل اقبال دانش آموزان روستا به مدارس، دسترسی کم به فضای مجازی و محرومیت از آموزش های مجازی است.

وی گفت: در 2 هفته اخیر، در مدارس شهری، پنج تا 10 درصد دانش آموزان در کلاس درس حاضر شده اند و میزان استقبال دانش آموزان روستایی از کلاس درس به طور میانگین، 20 تا 30 درصد و در برخی از روستاها تا 40 درصد بوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با بازگشایی مدارس پس از کرونا، حضور دانش آموزان شهری در کلاس درس تنها با رویکرد رفع اشکال بوده است.

براساس این گزارش، مدارس خراسان شمالی در پنج شهرستان بجنورد، جاجرم، مانه وسملقان، راز و جرگلان و فاروج به علت وضعیت هشدارآمیز شیوع کرونا همچنان تعطیل است.

180 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه زیر نظر 14 هزار معلم تحصیل می کنند.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر چهارشنبه هفتم خرداد 1399، 141 هزار و 591 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 56 تن در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 564 تن رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*