شنبه 16 تیر 1403

استقلال با گزینه پرسپولیس بست

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
استقلال با گزینه پرسپولیس بست

باشگاه استقلال نیاز مبرمی به جذب یک مدافع راست دارد و برای این منظور چند گزینه را زیر نظر دارد. با توجه به مصدومیت طولانی مدت کوین یامگا و جدایی احتمالی صالح حردانی، جواد نکونام تنها یک بازیکن تخصصی در پست مذکور دارد. شنیده ها حکایت از آن دارد که گزینه اصلی باشگاه پرسپولیس، در یک قدمی استقلال قرار دارد و به زودی از قرارداد او رونمایی خواهد شد.

مهدی تیکدری پس از جدایی دانیال اسماعیلی فر، در چند دوره مجزا مذاکراتی با مدیران باشگاه پرسپولیس داشته اما مذاکرات به نقطه دلخواه رضا درویش نرسیده است.

این مذاکرات در نهایت به عقد قرارداد نرسید، اگرچه هواداران قرمزها هنوز امیدوار به جذب او هستند. در همین مدت، با خروج نام کوین یامگا از لیست بازیکنان استقلال و عدم تمدید صالح حردانی تاکنون، تیم آبی‌ها به دنبال جذب مهدی تیکدری بوده‌اند تا بتوانند به زودی قرارداد او را نهایی کنند.

تیکدری هنوز به پیشنهاد مدیران استقلال پاسخ نهایی نداده و همه چیز را به بررسی پیشنهادهایش منوط کرده است اما آبی‌ها در تلاش هستند ظرف روزهای آینده قرارداد این بازیکن را نهایی کنند. افراد نزدیک به باشگاه خبر از توافق با تیکدری داده اند اما تایید باشگاه گل گهر نیز لازم است.

مروری بر آمار خرید تازه آبی ها

محمدحسین اسلامی بازیکن درخشان ذوب‌آهن رسماً به استقلال پیوست و به همین بهانه مروری بر آمار این بازیکن خوش‌تکنیک خواهیم داشت.

محمدحسین اسلامی هافبک خوش تکنیک فصل گذشته باشگاه ذوب آهن قرارداد خود را برای فصل جدید به مدت 2 فصل با باشگاه استقلال امضا کرد. این بازیکن که در پست وینگر و هافبک هجومی بازی می‌کند متولد 24 فروردین 1380 در شهر اصفهان است.

این بازیکن 175 سانتیمتری و ریزنقش از تکنیک بالایی برخوردار است و تسلط خوبی به مدیریت مرکز زمین و پاس‌های مختلف دارد. تیم‌های باشگاهی محمدحسین اسلامی این بازیکن از کودکی، فوتبال خود را از تیم های پایه ذوب آهن آغاز کرد و تا رده بزرگسالان در همین تیم ادامه داد. او از سال 2021 به تیم بزرگسالان ذوب آهن آمد و تا سال 2024، هفتاد و سه بازی برای این تیم انجام داد و 9 گل به ثمر رساند؛ پنج پاس گل نیز در کارنامه او دیده می‌شود که 5 گل و 4 پاس گلش متعلق به فصل گذشته است.

سابقه ملی محمدحسین اسلامی وی در آبان 1401 توسط کارلوس کی روش و در اسفند همان سال توسط امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران برای بازی‌های تدارکاتی دعوت شد، ولی فرصت بازی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را به‌دست نیاورد.

مشتریان محمدحسین اسلامی در پایان لیگ بیست و سوم و درخشش محمدحسین اسلامی، تیم‌های پرطرفدار کشور برای خرید این بازیکن بازیکن اقدام کردند که می توان از استقلال، پرسپولیس و سپاهان بعنوان مشتریان اسلامی نام برد. جواد نکونام و باشگاه استقلال در نیم فصل گذشته نیز خواهان اسلامی بودند که در نهایت این انتقال منتفی شد.

آقایی‌پور گفت با سپاهان قرارداد بستم

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت که ستاره فصل گذشته تیم پورموسوی به باشگاه سپاهان پیوسته است. جواد آقایی‌پور مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال استقلال خوزستان که 9 گل برای آبی‌های اهوازی در لیگ بیست‌وسوم به ثمر رساند، با مدیران باشگاه سپاهان اصفهان به توافق نهایی رسیده و به جمع طلایی‌پوشان پیوسته است.

جواد آقایی پور که مورد توجه باشگاه اورنبورگ روسیه هم قرار گرفته بود، طی روزهای گذشته با مدیران باشگاه‌های استقلال و سپاهان نیز مذاکره کرده بود و گفته شد با وجود تهیه بلیت برای سفر به روسیه، از این سفر منصرف شد.

کیوان بابادی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: آقایی‌پور به ما گفت که با سپاهان به توافق رسیده و قراردادش را امضا کرده است. استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای جذب این بازیکن پیش‌قدم شدند و رقم یکسانی برای صدور رضایتنامه به این باشگاه‌ها اعلام کردیم. رفتار باشگاه‌ها در این شرایط نباید برده‌داری باشد و ما اختیار را به بازیکن دادیم. با این حال ابتدا باشگاه خواهان بازیکن باید ابتدا شرایط باشگاه را مهیا کند. آقایی‌پور در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، 9 بار موفق به گلزنی شد و سه پاس گل به نام خود ثبت کرد.

توافق حسین گودرزی با سپاهان

گودرزی از شمس آذر جدا شد و سپاهان را برای فصل آینده خود انتخاب کرد. حسین گودرزی مدافع چپ پای فصل گذشته تیم شمس آذر با باشگاه سپاهان به توافق رسید. این بازیکن که پیشنهاداتی از تیم های مدعی داشت سرانجام تیم سپاهان را برای مقصد فصل آینده خود انتخاب کرد.

استقلال، پرسپولیس و سپاهان خواهان جذب این بازیکن آینده دار بودند که البته این بازیکن از نیم فصل گذشته در لیست خرید جواد نکونام قرار داشت و پس از پیشنهاد استقلال برای جذبش، در مصاحبه ای اعلام کرد که تیم مورد علاقه او استقلال است و قصد دارد در آینده به این تیم بپیوندد.

امسال با سرباز شدن ابوالفضل جلالی و در حالی که هواداران استقلال انتظار خرید گودرزی را داشتند، جواد نکونام میلاد زکی پور را برای جانشینی جلالی انتخاب کرد تا همین حرکت باعث شود حسین گودرزی با باشگاه سپاهان وارد مذاکره شود و با این تیم به توافق برسد.

گودرزی از بهترین مدافعان چپ فصل قبل و از پدیده های لیگ بیست و سوم بود که بعد از بازی های درخشان توسط امیر قلعه نویی به تیم ملی دعوت شد.

استقلال با گزینه پرسپولیس بست 2
استقلال با گزینه پرسپولیس بست 3