شنبه 14 مهر 1403

استقلال بخش بدرانلو از بخش مرکزی با محوریت 40 روستا / پیگیر دریافت کد آبادی برای 37 نقطه استان هستیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استقلال بخش بدرانلو از بخش مرکزی با محوریت 40 روستا / پیگیر دریافت کد آبادی برای 37 نقطه استان هستیم

محمد وحیدی گفت: بخش مرکزی بجنورد با دارا بودن 90 روستا به عنوان بزرگترین بخش خراسان شمالی است که مدیریت آن دشوار بوده، براین اساس تلاش می شود که به دو بخش بدرانلو و بجنورد تقسیم شود تا مدیریت آن مطلوب تر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی موضوع تحقیق و تفحص در خصوص تقسیمات کشوری را آغاز کرده است، اظهار داشت: بیشترین هدف مجلس در این حوزه، رویکرد در تقسیمات استان های جدید و تقسیمات متوقف شده در دولت قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تقسیم شهرستان مانه و سملقان به دو شهرستان در دولت قبلی در دستور کار بود که متوقف شد، گفت: این طرح مجددا در دولت جدید مطرح شد و در لیست اولویت های اساسی استان است که بعد از تقسیم مانه و سملقان به دو شهرستان، احتمالا مانه به نام اترک تغییر نام دهد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین به ایجاد دو بخش جدید در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: بخش جدیدی که به وزارت کشور ارائه شده و در مرحله اصلاحات قرار گرفته، بدرانلو است که با تقسیم این بخش از بجنورد، 40 روستا در این حوزه قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است که بزرگترین بخش خراسان شمالی که بیش از 90 روستا دارد، بخش مرکزی بجنورد است که مدیریت آن دشوار است، براین اساس تلاش می شود که به دو بخش بدرانلو و بجنورد تقسیم شود تا مدیریت آن مطلوب تر شود.

وحیدی بیان داشت: علاوه بر این در بخش گرمخان نیز بخش جدیدی با پیگیری فرمانداری، در حال مطالعه است که دهستان گیفان به بخش جدید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان مربوط به اخذ کد آبادی برای روستای جدید است که در تحقیق و تفحص مطرح می شود، گفت: آبادی های بالای 20 خانوار که سال های متمادی نیاز بوده تا تبدیل به روستا شوند و دهیاری در آنها ایجاد شود، به عنوان اولویت در دستور کار است که تاکنون 37 نقطه از این آبادی ها در مطالعات استان انجام و به وزارت کشور پیشنهاد شده است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی یادآور شد: قطعا با تبدیل آبادی به روستا، جمعیت روستایی که در کشور تولید کننده هستند، می توانند از مزایایی که برای روستاها در نظر گرفته شده، برخوردار شوند.

وحیدی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه عشایری در استان خراسان شمالی نیز به دنبال گرفتن کد عشایری جدید هستیم، که قطعا با داشتن کد می توانند از امکانات برخوردار و به توسعه استان کمک شود، زیرا خراسان شمالی یک منطقه تولید کننده است و توجه به اقشار روستایی و عشایری در تامین پروتئین مردم قطعا تاثیرگذار خواهد شد.

انتهای پیام /