دوشنبه 2 مهر 1403

استقلال پرسپولیس را به کل حذف کرد! + عکس

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
استقلال پرسپولیس را به کل حذف کرد! + عکس

باشگاه استقلال در یک اقدام غیرمنتظره، در برنامه بازی‌های ماه مهر نه تنها لوگوی پرسپولیس را سانسور کرده، بلکه تقویم این ماه را نیز به صورت 31 روزه طراحی کرده است.

زمان زیادی تا برگزاری دربی بزرگ پایتخت باقی نمانده است. دیداری که برای استقلال از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که شاگردان نکونام در این فصل و تا به امروز، نتایج قابل قبولی را کسب نکرده و زیر فشار شدیدی نیز قرار دارند.

پیروزی در دیدار حساس برابر پرسپولیس می‌تواند امضای محکمی باشد بر حکم ابقای نکونام در استقلال و ادامه حضور او در این تیم و در سمت مقابل نیز شکست در شهرآورد تهران ممکن است که آبی‌ها را بیش از پیش غرق در بحران کرده و تبعات سختی را برای آنها به دنبال داشته باشد.

آبی‌پوشان پایتخت برنامه مسابقات خود را برای مهرماه اعلام کردند که شامل دو نکته مهم است.

در شرایطی که همه منتظر برگزاری این مسابقه حساس هستند، رسانه رسمی استقلال در طراحی برنامه بازی‌های این تیم در مهر ماه، دست به کار عجیبی زد و لوگو و نام رقیب دیرینه را سانسور کرد.

آبی‌ها در رسانه‌های رسمی خود و در تقویم مهر ماه، به جای استفاده از نام پرسپولیس، کلمه دربی پایتخت را به کار برده‌اند. این در شرایطی است که برای سه بازی باقی‌مانده، نام تیم‌های السد قطر، هوادار تهران و ذوب آهن اصفهان درج شده و لوگوی این سه باشگاه نیز در طرح گرافیکی به کار برده شده است.

این اتفاق پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر امسال و اعلام برنامه تیم‌ها نیز رخ داد. جایی که آبی‌ها در طرح گرافیکی خود، تنها لوگوی پرسپولیس را درج نکردند که اقدام عجیبی به‌شمار می‌رفت.

فصل قبل نیز رسانه رسمی باشگاه استقلال در اعلام برنامه بازی‌های این تیم در لیگ برتر، ستاره لوگوی پرسپولیس را پاک کرده بود که این اقدام با انتقاداتی از سوی هواداران سرخپوش مواجه شده بود. آنها در لیگ امسال و دقیقاً با همان تم گرافیکی فصل قبل، این بار به طور کلی لوگو رقیب دیرینه را استفاده نکرده‌اند.

باشگاه استقلال در شروع ماه مهر و در آستانه دیدار با پرسپولیس، برنامه دیدارهای خود در مهرماه را منتشر کرد که اثری از لوگو و نام سرخ‌ها در آن دیده نمی‌شود.

آبی‌پوشان پایتخت علاوه‌بر سانسور لوگو و نام پرسپولیس و استفاده از نام دربی به جای آن، تقویم ماه مهر را هم 31 روزه طراحی کرده‌اند؛ این اشتباه کمی بعد اصلاح شد اما همچنان خبری از لوگوی پرسپولیس نبود.

استقلال پیش از این نیز در اعلام برنامه لیگ بیست و چهارم، از لوگوی پرسپولیس بدون ستاره استفاده کرده بود.

استقلال پرسپولیس را به کل حذف کرد! + عکس 2
استقلال پرسپولیس را به کل حذف کرد! + عکس 3