سه‌شنبه 24 مهر 1403

اسرائیل از آغاز جنگ غزه 13 موزه متعلق به فلسطین را تخریب کرده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اسرائیل از آغاز جنگ غزه 13 موزه متعلق به فلسطین را تخریب کرده است

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ عاطف ابوسیف، وزیر فرهنگ فلسطین در اظهاراتی بیان داشت رژیم اسرائیل در طول 144 روز جنگ علیه فلسطین، بیش از 230 بنای تاریخی که بیانگر هویت مردم فلسطین بودند را با خاک یکسان کرده است! وی ادامه داد اشغالگران در ادامه جنایت‌های خود، بیش از 46 نفر از نویسندگان و چهره‌های هنری فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند و 32 مرکز فرهنگی را نیز تخریب کرده‌اند. ابوسیف تصریح...

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ عاطف ابوسیف، وزیر فرهنگ فلسطین در اظهاراتی بیان داشت رژیم اسرائیل در طول 144 روز جنگ علیه فلسطین، بیش از 230 بنای تاریخی که بیانگر هویت مردم فلسطین بودند را با خاک یکسان کرده است!

وی ادامه داد اشغالگران در ادامه جنایت‌های خود، بیش از 46 نفر از نویسندگان و چهره‌های هنری فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند و 32 مرکز فرهنگی را نیز تخریب کرده‌اند.

ابوسیف تصریح کرد باید اذعان کرد رژیم اسرائیل با از بین بردن آثار فرهنگی و تاریخی فلسطین قصد دارد تا این ادعای دروغین را مطرح کند که سرزمین فلسطین هیچ ارتباط تاریخی با مردم فلسطین ندارد!

او ادامه داد که بیشتر تخریب ها و سرقت ها در موزه‌های شهر غزه و شمال نوار غزه، از جمله موزه "توبه" فلسطینی، که متعلق دارایی شخصی خانم لیلا شاهین در رفح است، هدف قرار گرفته است و اشاره کرد که 320 قطعه در این موزه نابود شده است که که قدمت جدیدترین این آثار از زمان تاسیس رژیم اسرائیل بیشتر بوده است. وزیر فرهنگ فلسطین افزوده تجاوز اسرائیل به میراث فرهنگی، ابتدا از طریق سرقت زبان و دارایی‌های باستان شناسی و دوم از طریق تخریب وحشیانه موزه ها و کتابخانه ها انجام می شود.

ابوسیف در مورد هدف رژیم اسرائیل از اقدام در مورد تخریب و نابودی میراث فلسطینی در غزه گفت اسرائیل با لذت تمام میراث صد ساله فرهنگ و هویت فلسطینیان را نابود می‌کند و تلاش می کند تا مردم فلسطین را از سرزمین و اگاهی تاریخی خود محروم کند و او را به خارج از جغرافیای خود تبعید کند.

در این راستا، او اظهار داشت که به یونسکو هشدار داده است که تاریخ چند هزار ساله سرزمین فلسطین که در بردارنده‌ی الهیات ادیان توحیدی و تاریخ زنده بسیاری از اقوام جهان است، در معرض نابودی قرار دارد.