دوشنبه 16 مهر 1403

اشتغال بخش کشاورزی زنجان نیازمند ارتقای بهره‌وری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اشتغال بخش کشاورزی زنجان نیازمند ارتقای بهره‌وری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به سهم 33.5 درصدی اشتغال این استان از بخش کشاورزی گفت: 2 برابر بودن سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی در مقایسه با میانگین کشور نشان می‌دهد که حرکت‌های پرشتاب و خوبی در این بخش صورت گرفته که باید با کیفی‌سازی به دنبال ایجاد بهره‌وری باشیم.

فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام‌فروشی، موضوع اصلی در کیفی‌سازی و ارتقای بهره‌وری است.

وی اظهار داشت: متاسفانه به‌رغم وجود 21 هزار و 550 نفر شاغل دائمی و نیمه‌دائمی، نامی از فرش استان زنجان در صادرات نیست و این محصول به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود که برای حل این مشکل باید طرح عملیاتی ارائه شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: در این طرح عملیاتی، اول باید وضعیت موجود را ساماندهی کنیم یعنی با ارائه آموزش‌های لازم و پرداخت تسهیلات مورد نیاز، روش‌های سنتی را نوین‌سازی سپس برای صادرات فرش با نام و برند استان زنجان اقدام کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر ایجاد بانک جامع آمار و GIS، گفت: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار می‌رود تا زمان ایجاد بانک آمار و اطلاعات نهایی، حداقل شاخص‌های مهم مدیریتی را احصا کند.

وی اظهار داشت: در این صورت، مجموعه‌ای در اختیار مدیران استان قرار می‌گیرد و می‌توان با یک زبان مشترک صحبت کرد که در این صورت، هماهنگی‌ها نیز بهتر و حرکت، صحیح‌تر می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه تهیه بانک آمار و اطلاعات، هزینه نبوده و سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: شاخص‌های نباید با یکدیگر متفاوت بوده و آمارها باید یکسان باشد چرا که ارائه آمار اشتباه مانند سرطان است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه‌های جهش تولید 27 پروژه مصوب برای اجرا در سال جاری داریم که باید نظارت، کنترل و اقدام شود و یک نقشه راه جهش تولید نیز داریم که هر 2 باید باهم پیش رفته و قابل سنجش باشند.

وی پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان را بسیار مهم خواند و گفت: این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم و پنجره واحد به عنوان نمونه در زنجان ایجاد شده و الگوی کشور است.

*س_برچسب‌ها_س*