چهارشنبه 18 مهر 1403

اشتغال پایدار منجر به ریشه کنی اعتیاد در ایلام می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اشتغال پایدار منجر به ریشه کنی اعتیاد در ایلام می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: فراهم کردن بسترهای اشتغال پایدار، حمایت از بهبود یافتگان و صیانت از خانواده های آسیب دیده منجر به ریشه کنی اعتیاد در این استان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری شامگاه یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مهار آسیب های اجتماعی اظهار داشت: توجه به کار فرهنگی در مناطق آسیب پذیر از اعتیاد و نظارت بیشتر و مستمر بر مراکز ترک اعتیاد می تواند به بهبود وضعیت اعتیاد در استان کمک کند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت ها هستیم، گفت: برنامه های خوبی تاکنون برای رفع مشکلات زیرساختی مناطق محروم به انجام رسیده است.

استاندار ایلام افزود: باید از ظرفیت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و توسعه آموزش ها در کنترل و مبارزه با مواد مخدر در استان بهره گرفت.

نوذری در ادامه نرخ اعتیاد استان را نزولی و رضایت بخش ذکر کرد و خواستار تشکیل جلسه کارشناسی بررسی ماده 16 به منظور جمع آوری معتادان متجاهر در راستای درمان و کاهش آسیب ها بمنظور تقویت ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر در استان شد.

وی تاکید کرد: طبق نتایج بدست آمده جلسه کارشناسی با حضور دستگاه های مرتبط برگزار و در صورت نیاز از ظرفیت های استان و کمک های دستگاه ها اجرایی برای راه اندازی مکان نگهداری معتادان متجاهر به منظور کاهش آسیب ها اجتماعی و تداوم درمان بهره گیری شود.

*س_برچسب‌ها_س*