شنبه 15 اردیبهشت 1403

اضافه شدن زندان "هارون‌الرشید" به مسیر گردشگری

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اضافه شدن زندان "هارون‌الرشید" به مسیر گردشگری

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از اماکن میراثی و گردشگری منطقه 15 گفت: «زندان هارون‌الرشید به مسیر گردشگری اضافه می‌شود.»

سید احمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ظهر امروز در حاشیه بازدید از اماکن میراثی و گردشگری منطقه 15 تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای بازدید‌هایی که در کمیته گردشگری از اماکن میراثی و تاریخی و گردشگری شهر تهران مصوب کردیم از منطقه 15 تهران بازدید کردیم.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه منطقه 15 تهران به دلیل نزدیکی با شهرری برای همه برنامه‌ریزان حائز اهمیت است، گفت: منطقه 15 تهران دارای پتانسیل‌های ویژه و بالقوه برای گردشگری تهران است.

علوی به بازدید از عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمان اشاره کرد و افزود: این عمارت مرمت، بازسازی و به بهره‌برداری خواهد رسید و طرح‌هایی برای راه‌اندازی کافه کتاب و نگارخانه در این عمارت اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه حریم عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی بعد از مدت‌ها مشخص شد، گفت: با مشخص شد حریم این عمارت از آسیب‌هایی که قبلا به دیوار‌ها و بنای این ساختمان وارد می‌شد جلوگیری شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه میراثی زندان هارون الرشید اضافه کرد: این مجموعه مشمول املاک اوقافی بوده و سازمان اوقاف نیز به دلیل نوع فعالیت خود برای بازسازی و در دسترس عموم قرار دادن این امکان اهتمام جدی ندارد که باید شهرداری تهران و اوقاف برای بازسازی و مرمت این مکان با ارزش برنامه‌ریزی کنند.

علوی با اشاره به ظرفیت ویژه مجموعه زندان هارون‌الرشید به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود مناطق بکر زیست محیطی از جمله قنات‌ها خاطرنشان کرد: مجموعه زندان هارون‌الرشید می‌تواند با استقبال گسترده توریست‌ها مواجه شود.

از میان اخبار

شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند

ماجرای روانشناس اینستاگرامی که هم دیوانه بود هم مسلح!