دوشنبه 16 مهر 1403

اطلاعات مربوط به کنگره شهدای زنجان در سایت اینترنتی بارگذاری می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اطلاعات مربوط به کنگره شهدای زنجان در سایت اینترنتی بارگذاری می‌شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با همکاری دبیرخانه کنگره ملی 3535 شهید این استان و دفتر فناوری اطلاعات استانداری، سایت اینترنتی مخصوص کنگره، طراحی می‌شود تا تمام صورتجلسات، گفت‌وگوها، مطالب، محتوا و اقدامات انجام شده برای اطلاع عموم مردم و مدیران در آن بارگذاری شود.

فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه در چهارمین جلسه کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با انتقاد از مدیرانی که بدون عذر موجه در جلسات ارزشی، شرکت نکرده و نماینده اعزام می‌کنند، اظهار داشت: جلسات ارزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا ازخودگذشتگی شهیدان است که سبب شده تا امروز با امنیت کامل در دور این میزها بنشینیم لذا مدیران باید با حساسیت بیشتر و با عشق و علاقه در این جلسات حضور یابند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی لازم، کنگره‌ای در شان شهدای زنجان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اعتبار اعلامی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه در اسرع وقت، تامین و به دبیرخانه کنگره پرداخت شود، تصریح کرد: مدیران استان نباید فقط منتظر این اعتبار باشند بلکه انتظار می‌رود برای جذب اعتبار از سازمان مرکزی و وزارتخانه خود تلاش کنند.

حقیقی تاکید کرد: تمام ستادهای فرعی در شهرستانها نیز باید به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

استاندار زنجان گفت: کمیته‌ای متشکل از بخش خصوصی، خیران و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی استان تشکیل شود تا در راستای برگزاری هرچه بهتر این کنگره به آن‌ها نیز وظایفی سپرده شود.

وی افزود: انتظار می‌رود در این شرایط، همه برای برگزاری زیبنده کنگره شهدا کمک کنند.

حقیقی با تاکید بر فضاسازی مناسب شهرها اظهار داشت: برخی از تصاویر شهدا در داخل شهرها نیاز به تعویض دارند که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید این موضوع را پیگیری کرده و فرمانداران نیز در این رابطه کمک کنند.

وی ابراز کرد: تمام آثار و اسناد کنگره برای ماندگاری آن باید مکتوب شوند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: کمیته‌های کنگره، تشکیل شده و وظایف هر یک از آنها نیز به صورت مکتوب اعلام و جلسات مختلفی نیز توسط کمیته‌ها برگزار شده است.

سردار جهانبخش کرمی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تالیف و چاپ 120 جلد کتاب انجام شده که در صورت تامین اعتبار، آماده چاپ هستند.

وی اظهار داشت: از سوی سپاه استان، تقسیم‌بندی کار به صورت «هر پایگاه یک شهید» انجام شده و تاکنون بیش از 181 هزار برگ سند از شهدای استان زنجان توسط پایگاه‌های بسیج، جمع‌آوری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: جلسات کمیته ورزش و جوانان به صورت مرتب برگزار و پیگیری می‌شود.

علی خلیلی چچکی اظهار داشت: استان زنجان 126 شهید ورزشکار دارد و مقدمات چاپ زندگینامه شهیدان اسماعیلی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد، پیگیر ساخت و نصب المان و تندیس شهدا در اماکن ورزشی هستیم همچنین وصیتنامه شهدا نیز به صورت هفتگی در نشریات استان به چاپ می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: مجوز تحویل بیش از 122 هزار آثار شهدای این استان به دبیرخانه کنگره از مرکز اخذ شده است.

علی کاظمی افزود: با 20 استان مکاتبه شده تا شهدایی که محل تولد آنها استان زنجان بوده اما شهادتشان در آن استان ثبت شده را برای تکمیل لیست شمار شهدای کنگره به زنجان ارسال کنند که تاکنون 10 استان ارسال کرده و بقیه را نیز پیگیر هستیم.

*س_برچسب‌ها_س*