یک‌شنبه 22 مهر 1403

اطلاعیه مهم ایران خودرو برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اطلاعیه مهم ایران خودرو برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو

ایران خودرو با صدور اطلاعیه، جزئیات فروش فوق‌العاده، قیمت جدید خودروهای ایران خودرو، واریز وجه متقاضیان ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو در سامانه یکپارچه را اعلام کرد.

ایران خودرو اطلاعیه جدیدی صادر کرد. ایران خودرو با صدور چند اطلاعیه، جزئیات پیش‌فروش، واریز وجه متقاضیان ثبت‌نام خودروهای ایران خودرو در سامانه یکپارچه و قیمت جدید چند خودروی خود را اعلام کرد. لیست قیمت جدید کارخانه‌ای خودروهای ایران خودرو منتشر شد. قیمت جدید محصولات ایران خودرو پس از اصلاح اعلام شد. ایران خودرو با صدور یک اطلاعیه، جزئیات واریز وجه اولویت پاییز 1402 متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش را اعلام کرد. ایران خودرو جزئیات پیش‌فروش و قیمت خودروهای ثبت‌نامی خود را اعلام کرد.

قیمت جدید خودروهای ایران خودرو ویژه تیر ماه 1402 اعلام شد. ایران خودرو در اطلاعیه‌ای، تغییرات قیمتی خودروهای خود را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه ای که ایران خودرو برای مشتریان خود ارسال کرده است قیمت دنا پلاس دستی با تجدید نظر های انجام شده 349 ملیون 800 هزارتومان تعیین شده است و قرار شده است آن دسته از مشتریانی که وجوه مازاد پرداخت کرده اند ایرانخودرو مبالغ اضافی را به آنها برگرداند.

لیست قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو

جدیدترین قیمت‌های محصولات ایران خودرو از ابتدای تیرماه 1402 توسط این شرکت اعلام شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته ایران خودرو لیست جدید قیمت کارخانه‌ای محصولات خود ویژه تیرماه 1402 را اعلام کرد که در این لیست قیمت دنا پلاس 349 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شد. امروز نیز ایران خودرو لسیت جدیدی را منتشر کرد که بر اساس آن قیمت هایما اس4، 982 میلیون و 689 هزار تومان و هایما اس 5 را 1 میلیارد و 7 میلیون تومان و وانت دوگانه سوز آریسان را 383 میلیون تومان تعیین کرده است.

قیمت جدید محصولات ایران خودرو پس از اصلاح اعلام شد

طبق مصوبه 16خرداد ماه، شورای رقابت با در نظر گرفتن افزودن استانداردهای اجباری و اختیاری از تیر ماه، قیمت 28 محصول ایران‌خودرو را نسبت به قیمت‌های مصوب فروردین ماه تغییر داد و مقرر شد از ابتدای تیر ماه قیمت‌های جدید مبنا قرار گیرد؛ به دنبال این موضوع ایران‌خودرو لیست جدید قیمت محصولات را پس از اصلاح منتشر کرده که بر اساس آن قیمت دناپلاس نیز اصلاح شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدول ارائه شده از سوی دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در فروردین ماه سال جاری، زمانبندی اجرای استاندارهای 85 گانه به تفکیک گروه‌های خودرویی اعلام شد که طبق آن، استانداردهای جدید برای گروه خودروهای سواری (گروه خودرویی M1) تعریف و نهایت زمان اجرایی شدن آن‌ها تیر ماه 1402 در نظر گرفته شده بود؛ بنابراین ضروری بود که خودروها تا پایان تیر ماه، بتوانند تمام موارد استانداردهای 85گانه را پاس کنند.

با توجه به الزام تولید تمام محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه، اطلاعات و آمار بر اساس اعمال استانداردهای جدید خودرو و تغییرات فنی خودروها بر روی محصولات، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد؛ با توجه به افزوده شدن استانداردهای اجباری و اختیاری از تیر ماه، قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو مشمول تغییرات قیمتی شد و بر اساس آن با تصویب شورای رقابت، نسبت به مصوبه افزایش قیمت فروردین ماه، قیمت 25 محصول افزایش و قیمت سه محصول کاهش یافت، کرده است.

نکته جالب اینجا بود که برای محصول دناپلاس ایران‌خودرو، با کمی بالا و پایین کردن قیمت‌ها میان دو محصول دناپلاس توروبو و دناپلاس، قیمت دناپلاس توروبو را برای خودرو دناپلاس لحاظ و برای مشتریان فاکتور کرد.

این اقدام منجر به این شد که در پی اعتراض مشتریان، شورای رقابت قیمت دناپلاس را مجدد در جلسه این شورا مورد بررسی قرار دهد؛ این جلسه برگزار و بر اساس آن مقرر شد قیمت این خودرو بر اساس مصوبه شورای رقابت، اصلاح شود.

در نهایت پس از کشمکش‌های فراوان بین ایران‌خودرو و مشتریان و ارجاع موضوع به شورای رقابت، در مورد قیمت خودروی دناپلاس، شورای رقابت قیمت‌های اصلاح شده این محصول را (349 میلیون و 801 هزار و 248تومان) به‌جای قیمتی که برای مشتریان فاکتور شده بود (408 میلیون و 967 هزار و 482 تومان) را اعلام کرد.

بر اساس آنچه که مقرر بود از ابتدای تیر ماه، قیمت جدید محصولات (پس از اصلاح قیمت 28 محصول)، مبنا قرار گیرد، لیست جدید محصولات این شرکت منتشر شده که اصلاح قیمت دناپلاس نیز در آن لحاظ شده است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

اطلاعیه مهم ایران خودرو برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو 2
اطلاعیه مهم ایران خودرو برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو 3
اطلاعیه مهم ایران خودرو برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو 4
اطلاعیه مهم ایران خودرو برای متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو 5