یک‌شنبه 15 مهر 1403

اعتبارات 1401 کمبودهای حوزه راه راز و جرگلان را جبران می‌کند / مرز استان خراسان شمالی تعطیل است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اعتبارات 1401 کمبودهای حوزه راه راز و جرگلان را جبران می‌کند / مرز استان خراسان شمالی تعطیل است

محمد وحیدی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان در طرح مطالعاتی ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره) جزء 31 شهرستان محروم کشور قرار گرفته است، گفت: اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی این مناطق در نظر گرفته شده است که امیدواریم مشکلات حوزه راه این منطقه حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان، معتمدین و شورای بخش غلامان اظهارکرد: در کمیسیون تلفیق بودجه 1401، علاوه بر مبلغ 19 هزار میلیارد تومانی که در سال گذشته برای اختصاص به محرومیت زدایی پیش بینی شده بود مبلغ 3 هزار و 100 میلیارد تومان نیز تصویب شد تا به مبلغ سال گذشته اضافه شود‌.

وی تاکید کرد: کمبودهای یک منطقه بدون انعکاس و همت مسئولین محلی قابل جبران نیست، در امور زیرساختی شهرستان به عنوان یک اولویت نگاه کرده ایم که امیدواریم مسئولین استانی در رفع مشکلات بخش و شهرستان تعجیل داشته باشند.

وحیدی گفت: شهرستان راز و جرگلان در طرح مطالعاتی ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره) جزء 31 شهرستان محروم کشور قرار گرفته است، در کمیسیون تلفیق بودجه 1401، علاوه بر مبلغ 19 هزار میلیارد تومانی که در سال گذشته برای اختصاص به محرومیت زدایی پیش بینی شده بود مبلغ 3100 میلیارد تومان نیز تصویب شد تا به مبلغ سال گذشته اضافه شود‌.

وی با بیان اینکه مهمترین خدمت برای رفع محرومیت در شهرستان راز و جرگلان، افزایش ثروت است و تا زمانیکه درآمد کسب نشود مهاجرت متوقف نخواهد شد، گفت: نیاز است افزایش ثروت در شهرستان راز و جرگلان مورد توجه مسئولین محلی، معتمدین و نخبگان قرار بگیرد.

وحیدی با اشاره به اهمیت بازگشایی مرز ادامه داد: در کشور تنها استانی هستیم که دارای مرز مشترک هستیم اما تبادلی صورت نمی گیرد و می توان گفت مرز استان خراسان شمالی یک مرز تعطیل است. وی افزود: در سفری که فرمانده مرزبانی کشور به استان داشت موافق بازگشایی مرز بودند که این خبر خوبی است زیرا یکی از نیازهای بازگشایی مرز مهیا بودن زیرساخت های مرزبانی و امکانات لازم است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهارکرد: بخشی از درآمد کشور از راه ترانزیت تحقق پیدا می کند، باتوجه به تکمیل زیرساخت های حوزه راه جاده ای در صورت بازگشایی مرز، راه ارتباطی میامی - جاجرم - بجنورد - راز و جرگلان می تواند کمک بزرگی اول به توسعه شهرستان راز و جرگلان و بعد استان باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میانگین آسفالت راه روستایی شهرستان راز و جرگلان به میزان 8 درصد کمتر از میانگین کل استان است و از جمعیت بالایی برخوردار است، بیشترین اعتبارات استانی در حوزه راه در سال جاری برای این شهرستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم شاهد نهضت راه روستایی باشیم. انتهای پیام /