جمعه 20 مهر 1403

اعتبار تکمیل مجتمع گردشگری محور آستارا - اردبیل تصویب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبار تکمیل مجتمع گردشگری محور آستارا - اردبیل تصویب شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: سه میلیارد ریال اعتبار استانی برای تکمیل ساختمان مجتمع گردشگری، در محدوده روستای صیادلر محور آستارا - اردبیل تصویب شد.

پردل امیری نژاد روز دوشنبه در بازدید از این مجتمع افزود: محور آستارا - اردبیل از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و همواره پر تردد است و به دلیل گذر از گردنه زیبای حیران، گردشگران زیادی از این مسیر بازدید می کنند و فعالیت مجتمع گردشگری در محور یاد شده ضرورت دارد.

وی ادامه داد: این مجتمع چند منظوره و 2 طبقه به مساحت 700 متر مربع، بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال با تامین انشعابات آب، برق و گاز به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: مجتمع شامل 2 واحد عرضه صنایع دستی، مرکز اطلاع رسانی، نمازخانه، استراحتگاه موقت رانندگان و سرویس های بهداشتی است و برای اسکان اضطراری مسافران در حوادث غیرمترقبه و فصل زمستان کاربرد خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا همچنین از شناسایی چند قطعه سنگ تاریخی در کنار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: سنگ ها به زودی در طبقه اول اداره، به نمایش گذاشته خواهد شد.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و جاذبه های طبیعی، تجاری و تاریخی در غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.

*س_برچسب‌ها_س*