شنبه 7 مهر 1403

اعتبار دفترچه‌های درمانی متقاضیان بیمه بیکاری خراسان رضوی تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبار دفترچه‌های درمانی متقاضیان بیمه بیکاری خراسان رضوی تمدید شد

مشهد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعتبار دفترچه‌های درمانی متقاضیان بیمه بیکاری در این استان تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

سید محسن نظام خیرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار دفترچه‌های درمانی متقاضیان بیمه بیکاری که ترک کار آنان از طریق کارفرما اعلام شده و در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نموده‌اند تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: این اقدام به عنوان اقدام جدید با هدف ارائه تسهیلات تامین اجتماعی خراسان رضوی در دوران کرونا ارائه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاریخ خاتمه کفالت مستمری‌بگیران بازمانده و افراد تبعی تحت پوشش مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی نیز که دارای تاریخ خاتمه کفالت اردیبهشت و خرداد 99 هستند به ترتیب تا یکم تیر و یکم مرداد امسال معتبر است و تا موعد مقرر مستمری‌بگیران در این خصوص نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارند.

خیرآبادی افزود: بر این اساس، هیچ گونه پیامکی برای مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای بررسی وضعیت مستمری‌بگیران ارسال نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین خدمات مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری‌بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir انجام می‌شود و مستمری‌بگیران می‌توانند بدون مراجعه به شعب از خدمات این سامانه استفاده کنند.

895 هزار بیمه شده اصلی و بیش از 221 هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل آنان در مجموع شامل 2 میلیون و 816 هزار نفر زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 173 هزار و 832 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و 351 تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون 136 هزار و 360 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*