جمعه 31 فروردین 1403

اعتراض کشاورزان معترض هندی به مقررات زدایی در بخش کشاورزی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتراض کشاورزان معترض هندی به مقررات زدایی در بخش کشاورزی

تهران - ایرنا - دولت هند روز شنبه صدها پلیس و نیروی انتظامی را برای مقابله با هزاران کشاورزی اعزام کرد که در اعتراض به مقررات زدایی بخش کشاورزی یکی از جاده‌های اصلی ورودی به پایتخت را مسدود کرده بودند.

به گزارش ایرنا، رویترز با اعلام این مطلب افزود: کشاورزان به قوانینی معترض هستند که اعتقاد دارند آنها را از حداقل قیمت تضمین شده برای محصولات تولیدی محروم خواهد کرد. روز گذشته درگیری‌ها با توافقی برای اجازه به تظاهرات کشاورزان در پایتخت پایان یافت اما امروز مجددا تنش‌ها شروع شد.

کشاورزان روز جمعه با کامیون، اتوبوس و تراکتور خود را به مرز "سینگو" دهلی با ایالت "هارایان" رساندند و صبح امروز شنبه بزرگراه اصلی شمالی به سمت پایتخت را مسدود کردند. این کشاورزان معترض شعارهایی علیه دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند سر دادند و پرچم‌های قرمز، زرد و سبز رنگ اتحادیه های کشاورزان را در دست داشتند.

آنان ظاهرا آماده یک تحصن طولانی مدت هستند و از انتقال به محل مشخص شده برای اعتراض خودداری کردند که این مساله نگرانی از برخوردهای تازه بین نیروهای امنیتی و معترضان را افزایش داده است.

روز جمعه پلیس اقدام به شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان برای متفرق کردن آنها کرد و سپس به آنها اجازه داده شد که به سمت پایتخت تظاهرات و در یک محل مشخص شده تحصن کنند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی و کشاورزان برای جلوگیری از تکرار درگیری های روز جمعه اقدام به سنگربندی کرده اند.

قوانین دولت مودی که در ماه سپتامبر اجرایی شد، به کشاورزان اجازه می دهد محصولات خود را به هر طریقی به فروش برسانند که از جمله می توانند خارج از بازارهای دولتی با حداقل قیمت تضمین شده و به شرکتهای بزرگ خریدار مانند "والمارت" بفروشند. اما بسیاری از کشاورزان خرد بیم دارند که ممکن است آسیب پذیر رها شوند و در نهایت حمایت قیمتی دولتی برای محصولات کلیدی مانند گندم را از دست بدهند.

*س_برچسب‌ها_س*