سه‌شنبه 17 مهر 1403

اعزام نیروهای ارتش برای مهار آتش در جنگل خسرج

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعزام نیروهای ارتش برای مهار آتش در جنگل خسرج

اهواز - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: هماهنگی لازم برای اعزام اکیپ‌های مهار آتش و ورود دستگاه‌های پشتیبان برای مهار آتش سوزی در جنگل خسرج صورت گرفته است ضمن اینکه نیروهای ارتش نیز برای مهار آتش وارد عمل شدند.

کوروش کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتشسوزی پیش از ظهر امروز در جنگل خسرج به وقوع پیوسته است و آتش سوزی از زمین کشاورزی به جنگل سرایت کرده است.

وی افزود: علت آتشسوزی عمدی بوده است و فرد مذکور با آتش زدن زمین کشاورزی منجر به این حادثه شده است و در حال حاضر تحت تعقیب است.

مدیر کل منابع طبیعی استان خوزستان بیان کرد: آتشسوزی به صورت لکه ای است و ماشین آلات و تیم های مهار آتش در منطقه در حال مهار هستند که بخش عمده مهار شده و. تلاش میشود. تا پایان امروز تمامی مناطق از آتش مهار شوند.

اعزام اکیپهای مهار آتش در جنگل خسرج

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با اشاره به این آتش سوزی گفت: هماهنگی لازم جهت اعزام اکیپهای مهار آتش و ورود دستگاه های پشتیبان در منطقه مذکور صورت گرفته است.

کیامرث حاجی زاده روز پنجشنبه بیان کرد: هم اکنون مدیر کل منابع طبیعی به عنوان فرمانده میدان در منطقه حضور دارد و تیپ ارتش در حمیدیه برای کمک به مهار آتش وارد عمل شده است.

وی افزود: با فرمانداری های شوش و حمیدیه هماهنگ لازم صورت گرفته و علاوه بر اکیپهای اعزامی به هلال احمر نیز اعلام آماده باش شد، در حال حاضر نیروهای مستقر در محل در حال مهار آتش هستند.

به گزارش ایرنا مسیر خسرج جاده‌ای به طول 45 کیلومتر است و 23 روستا در این مسیر وجود دارد، این جنگل دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مساحت جنگل خسرج 50 هزار هکتار است که 26 هزار هکتار آن در محدوده حمیدیه قرار دارد و باقی این جنگل در محدوده شهرستان شوش واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*