سه‌شنبه 17 مهر 1403

اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در دام پلیس فتا زنجان افتاد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در دام پلیس فتا زنجان افتاد

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان خبرداد و گفت: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو جوان از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ سرهنگ ایرج خانی پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول چندین فقره شکایت به پلیس فتا زنجان، شاکیان به اتفاق مدعی شدند فرد ناشناسی طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو جوان معرفی نموده و به بهانه واریز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آنها به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

وی ادامه داد: پس از اخد اظهارات شاکیان پرونده، مشخص گردید متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال قربانیان، آن‌ها را به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی بیش از 500 میلیون ریال کلاهبرداری می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی سه نفرمتهم در این راستا دستگیر و از آنها تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند توقیف شد.

وی در ادامه گفت: متهمان پس از مواجه شدن با ادله‌های فنی پلیسی، لب به اعتراف گشودند و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلفی در سراسر کشور کلاهبرداری نموده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

سرهنگ خانی پور ضمن تاکید بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، به شهروندان توصیه کرد: به تماس‌های تلفنی که از آنها درخواست مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز می‌نمایند توجه نکنند و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

انتهای پیام /