یک‌شنبه 15 مهر 1403

اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال 1401 با پزشکیان دیدار کردند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال 1401 با پزشکیان دیدار کردند

رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه نظام مدیریت و اطلاع‌رسانی ما در مواقع بحران عملکرد مناسب و صحیحی ندارد.

مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار اعضای «کمیته ویژه ناآرامی‌های سال 1401» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر مدعی است و متأسفانه به خاطر برخی اشتباهات در زمینه ناآرامی‌های سال 1401 در موضع متهم قرار گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه نظام مدیریت و اطلاع‌رسانی ما در مواقع بحران عملکرد مناسب و صحیحی ندارد و اگر می‌توانستیم رخدادهای منتج به این ناآرامی‌ها را به شکل صحیح مدیریت کنیم اساساً شاید ناآرامی‌ها پیش نمی‌آمد.

رئیس جمهور افزود: این روزها شاهد کشتار روزانه صدها زن و کودک از سوی رژیم صهیونیستی در سایه سکوت و تأیید ضمنی آن از سوی کشورهای غربی هستیم و نقض حقوق بشر نیز در این کشورها به طور مستمر اتفاق می‌افتد اما کشورهای اروپایی و در رأس آنها آمریکا به جای پاسخگویی در این زمینه در جایگاه مدعی قرار گرفته‌اند.

خبر مرتبط علی ربیعی در دولت پزشکیان سمت گرفت

علی ربیعی با حکم مسعود پزشکیان دستیار اجتماعی رییس دولت چهاردهم شد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید برای ساماندهی نظام مدیریت بحران و نیز نظام اطلاع‌رسانی به ویژه در مواقع بحران فکر عاجلی کرد، اظهار داشت: برخی اقدامات مثل برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، بررسی و تصویب لایحه تجمعات قانونی و جهاد تبیین از جمله کارهایی هستند که انجام آنها می‌تواند مانع از انباشت برخی نارضایتی‌ها شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت چهاردهم ایجاد زمینه ابراز آزادانه نظرات و انتقادات در دانشگاه‌ها در حال پیگیری است، گفت: اگر ما به درستی باورها و اعتقادمان اطمینان داریم و آنها را با منطق پذیرفته‌ایم طبیعتاً نباید بابت نقد آنها نگران باشیم و یا در دفاع از این اعتقادات ناتوان باشیم لذا از اظهار انتقادات و نظرات متفاوت استقبال می‌کنیم. باید اجازه دهیم افراد آگاه و عالم با کسانی که انتقاد و یا اعتراضی دارند به خصوص در میان دانشجویان، آزادانه گفتگو و مباحثه کنند.

خبر مرتبط دستور ویژه پزشکیان: همتی و فرزین مأمور مراقبت از بازارها شدند

دستور ویژه پزشکیان؛ همتی و فرزین مأمور مراقبت از بازارها شدند.

اعضای «کمیته ویژه ناآرامی‌های سال 1401» نیز در این جلسه گزارشی از نتایج پیگیری‌های خود ارائه کردند و خواستار تمدید مهلت فعالیت این کمیته برای تکمیل پیگیری‌ها و اقدامات خود شدند که با موافقت رئیس جمهور همراه شد.

پزشکیان همچنین از اعضای کمیته خواست که با کمک گرفتن از نیروهای رسانه‌ای خبره اقدامات مثبت صورت گرفته در این کمیته را نیز به اطلاع افکار عمومی برسانند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال 1401 با پزشکیان دیدار کردند 2
اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال 1401 با پزشکیان دیدار کردند 3