سه‌شنبه 17 مهر 1403

اعلام آمادگی 55 مسجد خراسان شمالی برای آیین‌های عزاداری محرم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعلام آمادگی 55 مسجد خراسان شمالی برای آیین‌های عزاداری محرم

بجنورد - ایرنا - رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: این استان 600 باب مسجد شهری و روستایی دارد که تاکنون 55 باب برای رعایت دستورالعمل‌های خاص بهداشتی در برپایی مراسم عزاداری ماه محرم اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد معلم، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی، افزود: مراسم محرم امسال متفاوت از سالهای پیش و در سایه رعایت دقیق پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، مدت برگزاری مراسم در اماکن سربسته یک ساعت و در محیط باز 2 ساعت خواهد بود و ضدعفونی کردن اماکن، استفاده از ماسک از دیگر مواردی است که رعایت آنها ضروی است.

حجت الاسلام معلم با اشاره به هدایت نذور مردمی به سمت کمک های مومنانه و مواسات، تصریح کرد: امسال در بستر عزاداری برای سالار شهیدان، کمک به محرومان و هدایت نذور به سمت مواسات و همدلی یکی از برنامه‌هایی است که هیات های مذهبی به آن توجه جدی خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه هم اکنون نماز جماعت در 600 مسجد روستایی و شهری استان و با 25 درصد ظرفیت مکان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هیات با مراجعه به سامانه پیش بینی شده نسبت به ثبت درخواست برگزاری مراسم اقدام کرده اند.

حجت الاسلام علی خادمی با اشاره به چگونگی فضای برگزاری مراسم، گفت: حتی الامکان سعی می شود مراسم هیاتها در فضاهای باز، پارک ها، مدارس و فضاهای ورزشی برگزار شود.

وی افزود: برای برگزاری مراسم در فضای پارک ها مراتب اداری طی و هماهنگی های لازم با شهرداری ها انجام شده است.

در خراسان شمالی هزار و 400 هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام 800 هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

استان خراسان شمالی از چهارم مردادماه دچار وضعیت قرمز کرونایی شده که این شرایط تاکنون پایدار بوده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*