چهارشنبه 4 مهر 1403

اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مدیران رسانه‌های صوتی و تصویری و مکتوب، به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های موسسه تربیت بدنی آستان قدس برگزار و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند. حجت الاسلام والمسلمین...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مدیران رسانه‌های صوتی و تصویری و مکتوب، به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های موسسه تربیت بدنی آستان قدس برگزار و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آئین اختتامیه این جشنواره، نبرد امروز دنیا را جنگ رسانه‌ها با ابزار‌های تبلیغ، خبرسازی و مفهوم سازی دانست و با اشاره به تعبیرات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کار رسانه و تبلیغ، ابراز کرد: رسانه مهمترین ابزار جنگ بین قدرت‌هاست و قدرت‌های بزرگ با ابزار رسانه اهداف خود را به پیش می‌برند.

وی با اشاره به نقش بسیار مؤثر و حیاتی رسانه و تبلیغ در طول تاریخ، عنوان کرد: ابزار رسانه‌ها در طول زمان متفاوت بوده است، اما در هر عصر و زمانی همه جریانات چه حق و چه باطل تلاش می‌کردند از ابزار رسانه بهره ببردند.

وی نقش رسانه‌ها را در اشاعه فرهنگ رضوی و اسلامی در جامعه کلیدی دانست و افزود: اگر در مواردی مشاهده می‌شود فرهنگ رضوی در جامعه ما کم رنگ شده است، دلیلش عدم معرفی صحیح معارف و کلام اهل بیت (ع) است، رسانه‌ها تأثیر و نقش مهمی در معرفی سخن اهل بیت (ع) دارند.

*س_ استقبال چشمگیر اصحاب رسانه از نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)_س*

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به استقبال قابل توجه اهالی رسانه از جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، گفت: در نخستین دوره این جشنواره، بیش از 2500 فعال رسانه‌ای از رسانه‌های مختلف و همچنین فعالان فضای مجازی، شرکت کردند و حدود 9 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مهدی خیر جو عملکرد این جشنواره را مطلوب و موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوره شیوع کرونا، به دلیل ایجاد برخی محدودیت‌ها در کشور، فعالیت‌های حوزه رسانه نیز مانند بسیاری از عرصه‌های دیگر کاهش یافت و برنامه‌های مناسبتی به شکل سابق برگزار نشد، با این وجود استقبال از نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در خور توجه بود.

خیرجو با تقدیر از هیات انتخاب و داوران جشنواره افزود: اینکه اعضای هیات انتخاب و داوران، در بازه زمانی کوتاه حدود 9 هزار اثر را ارزیابی و برسی کردند، کاری جهادی است که به نوبه خودم از زحمات این عزیزان تقدیر می‌کنم