چهارشنبه 18 مهر 1403

اعلام روز 7 اکتبر به عنوان روز حمایت از فلسطین ارزشمند است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اعلام روز 7 اکتبر به عنوان روز حمایت از فلسطین ارزشمند است

سفیر ایران در پاکستان گفت: ابتکار عمل پیشگامی جمهوری اسلامی پاکستان در اعلام روز 7 اکتبر به عنوان روز حمایت از فلسطین اقدام ارزشمند است.

سفیر ایران در پاکستان گفت: ابتکار عمل پیشگامی جمهوری اسلامی پاکستان در اعلام روز 7 اکتبر بعنوان روز حمایت از فلسطین اقدام ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رضا امیری مقدم» پیام سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در واکنش به اعلام روز 7 اکتبر به عنوان روز همبستگی با فلسطین افزود: ابتکار عمل پیشگامی جمهوری اسلامی پاکستان در اعلام روز 7 اکتبر به عنوان روز حمایت از فلسطین اقدام ارزشمند و شایسته‌ای است که می‌تواند الگویی برای همه کشورهای جهان بویژه کشورهای مسلمان باشد تا با تعیین پارادایم‌های خلاقانه یاد و خاطره ده‌ها هزار غیر نظامی بی گناه شهید در غزه اعم از زنان و کودکان را هر ساله گرامی بدارند و یاد خاطره قربانیان جنایت نسل کشی توسط رژیم آپارتاید اسرائیل را زنده نگاه دارند.

وی گفت: این روز به عنوان نماد آزادی خواهی، مبارزه با اشغالگری، مقاومت و استقامت و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و پرهیز از کرنش در مقابل ستم پیشگی و ظلم، بر تارک تقویم جهان خواهد درخشید.

سفیر ایران در پاکستان تصریح کرد: همچنین این ابتکار عمل می‌تواند به الگویی برای همبستگی با مردم فلسطین در همه کشورهایی که تاکنون به مقابله عملی با جنایات‌های رژیم صهیونیستی نپرداخته‌اند، تبدیل شود.

امیری مقدم عنوان کرد: بی‌تردید، این خواست همه عاشقان و دوستداران فلسطین در سرتاسر جهان بخصوص در کشورهای اسلامی است که با به رسمیت شناختن 7 اکتبر به عنوان روز همبستگی با فلسطین، از این ابتکار بزرگ استقبال و حمایت نموده و همه ساله این روز را گرامی بدارند.