دوشنبه 16 مهر 1403

اعمال سلیقه در اجرای پروژه توسعه معصوم‌زاده و مفخم ممنوع است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعمال سلیقه در اجرای پروژه توسعه معصوم‌زاده و مفخم ممنوع است

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: اعمال سلیقه شخصی در روند انجام کار پروژه‌های توسعه مجموعه مفخم و امام‌زاده سلطان سید عباس (ع) ممنوع است، اجرای این دو مهم در مرکز استان به فضای کسب و کار و معیشت رونق می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روز شنبه روابط عمومی استانداری محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی روند انجام کار پروژه های توسعه مجموعه تاریخی عمارت مفخم و بارگاه امامزاده سید عباس ابن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد اظهار داشت: منبع اصلی تامین مالی برای اجرا و اداره طرح توسعه بارگاه امامزاده عباس ابن موسی بن جعفر و عمارت تاریخی مفخم باید از محل درآمدهای خود پروژه باشد. وی افزود: باید با تعریف فضاهای تجاری مختلف و با توزیع جغرافیایی مناسب زمینه حضور سرمایه گذاران در این طرح را فراهم کنیم. وی با اشاره به فضای 33 هکتاری اجرای طرح توسعه امامزاده سید عباس (ع) گفت: برای تعریف فضاهای تجاری باید قوانین و الزامات دستگاه های اجرایی مربوط مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اوقاف و شهرداری لحاظ شود. نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: فضای چند منظوره برای تجمعات مراسم های ملی و مذهبی بایددر این طرح به طور ویژه دیده شود. استاندار خراسان شمالی بر پیش بینی فضاهای ورزشی مسقف و غیر مسقف، موزه مردم شناسی، سالن های چند منظوره در این پروژه تاکید کرد و گفت: دسترسی آسان مردم به این فضاها به‌خوبی باید تعریف شود. شجاعی افزود: دستگاه های اجرایی مربوطه باید دریافت مجوزهای لازم برای اجرای این دو پروژه که از سطح اختیارات استان خارج است را از وزارتخانه ها و سازمان های ملی متبوع پیگیری کنند. نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی با تاکید بر تعیین تکلیف تملک اراضی و ساختمان های مسکونی دولتی و شخصی در این پروژه ها، گفت: کارها باید در چارچوب قوانین و مقررات شتاب بگیرد و با اعمال نظرات شخصی کارها متوقف نشود. شجاعی بر توجه ویژه مدیران اجرایی استان نسبت به اجرای پروژه های توسعه مجموعه مفخم و امامزاده سید عباس (ع) افزود: یکی از دلایل پایین بودن پوشش بیمه تامین اجتماعی و بالا بودن تعداد مددجویان نهادهای حمایتی نبود فضای کسب و کار بالا در استان است و باید بدانیم اجرای این قبیل از پروژه ها موجب توسعه فضای کسب و کار و اقتصاد مردم خواهد شد.

مجموعه فرهنگی، تاریخی عمارت مفخم، باشکوه‌ترین بنای برجای مانده از دوره قاجار در بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار است با ساماندهی و تغییراتی در محدوده پیرامونی آن، نقشی نو را برای رونق گردشگری این استان بازی کند. استان خراسان شمالی یکهزار و 200 آثار تاریخی دارد که تاکنون 509 اثر تاریخی، 42 اثر طبیعی، 70 اثر ناملموس به ثبت ملی رسید و 11 اثر نیز ثبت جهانی شد.

گفتنی است آرامگاه امامزاده سلطان سید عباس (ع) در جنوب شهر بجنورد واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*