چهارشنبه 18 مهر 1403

اعمال محدودیت‌ها آمار مبتلایان به کرونا را کاهش می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعمال محدودیت‌ها آمار مبتلایان به کرونا را کاهش می‌دهد

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل بهداشتی می‌تواند شدت و درصد آمار مبتلایان به کرونا و بستری شدگان در بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، دکتر صدیق جدیدالاسلامی روز دوشنبه در گفت وگویی خبری اظهار داشت: هر طرحی تحت هر عنوانی که موجب کاهش ارتباط انسان‌ها با هم شود در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا می‌تواند، مؤثر باشد. وی با اشاره به محدودیت‌های جدید اعمال شده در کشور افزود: در چند هفته اخیر ا موج سوم شیوع ویروس کرونا مواجه و شاهد مرگ برخی افراد مبتلا بودیم بنابراین این محدودیت‌ها شدت و درصد آمار مبتلایان و بستری شدگان را کاهش می‌دهد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: اعمال محدودیت‌ها و کاهش مبتلایان به این ویروس می‌تواند فرصتی برای استراحت کادر درمانی باشد که آنها نیز در این ایام دغدغه کمتری داشته باشند. وی یادآور شد: هر چه افراد با شیب کمتری به کرونا مبتلا شوند کادر درمان بهتر می‌تواند آنان را کنترل و تحت درمان قرار دهد اما زمانی که 60 درصد افراد با هم به این بیماری مبتلا می‌شوند فاجعه انسانی در جامعه اتفاق می‌افتد که اکنون شاهد آن هستیم.

جدیدالاسلامی تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط موجب می‌شود تعداد زیادی از مبتلایان همزمان باهم درگیر این ویروس نشوند ضمن اینکه کادر درمان نیز توان بیشتری برای درمان مبتلایان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلاء به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا 14 آذر ادامه دارد. هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و 6 شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند. در تمام شهرستان‌های استان در 2 هفته اول آذر مشاغل گروه‌های 2، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با 50 درصد و سایر اداره‌ها با حداق نیرو طبق نظر مدیران دستگاه‌ها و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد. فعالیت دستگاه‌های خدماتی با 70 درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با 50 درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*