سه‌شنبه 17 مهر 1403

افتتاح فاز نخست طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج اسفراین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افتتاح فاز نخست طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج اسفراین

بچنورد - ایرنا - همزمان با نخستین روز از هفته دولت فاز نخست طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج شهرستان اسفراین با 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره‌برداری شد.

فرماندار اسفراین روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح این طرح تولیدی و صنعتی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج اسفراین در 2 فاز اجرایی می‌شود که فاز نخست امروز با اشتغالزایی مستقیم 100 نفر به بهره برداری رسید. طاهر رستمی افزود: در فاز نخست طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج سالانه سه هزار تن قطعات فورجی آهنگری در صنایع کشاورزی، ریلی و خودرو تولید می شود. وی افزود: فاز دوم طرح توسعه شرکت صنعتی آذین فورج نیز با سرمایه گذاری سه هزار و 486 میلیارد و 500 میلیون ریال به آهنگری سنگین اختصاص یافته است.

رستمی گفت: این فاز از این طرح صنعتی 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و 150 نفر دیگر به طور مستقیم در این شرکت صنعتی مشغول به کار شوند. وی افزود: اکنون در شرکت آذین فورج 546 نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند و این میزان تا سال آینده به هزار نفر خواهد رسید.

161 پروژه عمرانی تولیدی و خدماتی هفته دولت در اسفراین افتتاح یا کلنگ زنی شد.

شرکت آذین فورج اسفراین، بزرگترین شرکت صنعتی بخش خصوصی در استان خراسان شمالی است که ظرفیت تولید سالیانه 9 هزار تن انواع قطعات صنعتی را دارد.

این شهرستان 120 هزار نفری در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و با داران بودن 2 صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آن، قطب صنعتی خراسان شمالی است.

*س_برچسب‌ها_س*