سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

افتتاح نمایشگاه پوستر، نقاشی و هنرهای تجسمی در نهاوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افتتاح نمایشگاه پوستر، نقاشی و هنرهای تجسمی در نهاوند

امیر بحیرایی گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب دو نمایشگاه پوستر عفاف و حجاب و نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی افتتاح و پذیرای علاقمندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، امیر بحیرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه نقاشی نگاه در هفته عفاف و حجاب و دهه امامت و ولایت در حوزه هنرهای تجسمی در شهرستان نهاوند افتتاح شد.

وی افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی در رشته نقاشی با حضور هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی با 27 اثر از دو هنرمند حوزه هنرهای تجسمی خانم ها پروانه بحیرایی و ساناز خیشوند از هنرجویان آموزشگاه نقاشی شفق و در تکنیک رنگ و روغن برگزار شده است.

بحیرایی ضمن اشاره به هفته عفاف و حجاب این مسئله را یکی از مباحث بنیادین سلامت در حوزه خانه و خانواده دانست و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از هنرهای بومی در راستای ترویج عفاف و حجاب عنوان کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه نقاشی نگاه گفت: این نقاشی ها در قطع 50 در 70 با موضوع آزاد در هفته حجاب و عفاف از تاریخ 20 الی 25 تیرماه در محل نمایشگاه های دائمی مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در محضر بازدید علاقمندان به مدت پنج روز قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بیان داشت: علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس بلوار شهید بهشتی خیابان دانش مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) از نمایشگاه بازدید کنند.

افتتاح نمایشگاه پوستر عفاف و حجاب در شهرستان نهاوند

بحیرایی همچنین با بیان اینکه تعداد 30 پوستر و عکس در نمایشگاه عفاف و حجاب نهاوند به نمایش گذاشته‌شده است، گفت: این نمایشگاه از 20 الی 27 تیرماه به مدت 7 روز به مناسبت هفته عفاف و حجاب در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی با اشاره اینکه آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه علاوه بر عکس‌هایی در مورد عفاف و حجاب، سخنان ائمه اطهار، علما و بزرگان دینی نیز است، افزود: گفته‌های شخصیت‌های بزرگ تاریخ در سراسر جهان در این خصوص و معضلات و مشکلات اجتماعی جوامع غربی و شرقی در زمینه عدم رعایت عفت عمومی و حفظ حریم زنان از دیگر آثار این نمایشگاه است که در معرض دید قرارگرفته است.

بحیرایی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف ایجاد فضای مناسب فرهنگی در این شهرستان، فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه شناساندن فرهنگ و حجاب اسلامی، معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ و اعتقاد دینی و اسلامی، و تبیین موضوع حجاب مصونیت است نه محدودیت بیان کرد.

وی گفت: علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در ایام برگزاری از ساعت 8 الی 12 به مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی مراجعه نمایند.

انتهای پیام /