سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

افتتاح کارخانه نوآوری یزد گامی مهم در جهت حفظ سرمایه های انسانی استان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افتتاح کارخانه نوآوری یزد گامی مهم در جهت حفظ سرمایه های انسانی استان است

وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، گفت: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری تغییری ایجاد نکنیم پیشرفتی در این موارد را در استان شاهد نخواهیم بود و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی وحدت در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد با اشاره به اینکه دانشجویان در فعالیت های کارآفرینی و دانش بنیان بیش از گذشته به رسمیت شناخته شده اند، اظهار کرد: برنامه بازسازی و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد از زمان بازدید رئیس جمهور از این کارخانه در آخرین سفر خود به یزد در سال گذشته، مطرح شد.

وی افزود: تلاش معاونت علمی و فناوری کشور در این راستا بود که دانشجویان و کارآفرینان مستعد و کوشا در کارخانه نوآوری درخشان یزد به فعالیت بپردازند.

وحدت یزد را سنبل توسعه و پیشرفت علمی دانست و تصریح کرد: با توجه به شاخص های علمی و دانشگاهی، سالهاست که یزد از نظر میزان افراد تحصیلکرده در رتبه اول کشوری است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: با توجه به شاخص های موجود، مهاجرت قشر دانشگاهی و قشر کارگر و اثرگذار یزد به استان های دیگر وضعیتی تاسف بار است و خروج سرمایه از استان به حساب می آید که باید در این زمینه و برای حفظ سرمایه های استان یزد، تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد می تواند اولین و مهمترین گام در زمینه حفظ سرمایه ای ارزشمند استان باشد و با توجه به زیست بوم منطقه نیاز به مدیریت سرمایه و توجه بیشتر به ظرفیت های موجود در استان یزد است.

وحدت علاوه بر تشکر از زحمات مسئولان استانی در راستای بازسازی و افتتاح این کارخانه، بیان کرد: به عنوان یک شهروند از مسئولان استان یزد خواستارم تا بخش های دیگر این کارخانه، بازسازی و افتتاح شود تا بتوان از ظرفیت کامل این مجموعه استفاده کرد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های استان یزد در زمینه تولید دانش بنیان، امید است که با توجه مقامات کشوری، یزد به عنوان استان پایلوت در این مورد قرار بگیرد و از ظرفیت های استان به خوبی استفاده شود.

وی افزود: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری تغییری ایجاد نکنیم پیشرفتی در این موارد را در استان شاهد نخواهیم بود و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.

انتهای پیام /