سه‌شنبه 10 مهر 1403

افراد سالم باید در ایام کرونا روزه بگیرند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افراد سالم باید در ایام کرونا روزه بگیرند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و کارشناس مسائل فقهی گفت که افراد سالم در ایام کرونا نباید روزه خود را ترک کنند و مکلف هستند که روزه بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و کارشناس مسائل فقهی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: روزه یک عمل واجب است و عبادت واجب محسوب می‌شود و اگر شخصی عمدا روزه‌خواری کند، مجازات شرعی بر او اعمال خواهد شد؛ لذا روزه از واجبات ضروری اسلام است.

وی گفت: براساس نظر مراجع تقلید روزه‌داری در ایام کرونا، به خود فرد واگذار شده است؛ یعنی اگر مکلف احساس می‌کند که بیمار است و توان گرفتن روزه ندارد می‌تواند نگیرد، اما باید کفاره روزه را بدهد و وقتی سلامت جسمانی خود را به دست آورد باید آن روزه واجب را دوباره بگیرد. دشمنان به دنبال تضعیف اعتقادات دینی مسلمانان هستند این کارشناس مسائل فقهی و دینی با بیان این‌که در این روزها برخی رسانه‌ها و فرصت‌طلبان از خود اجتهاد می‌کنند، گفت: اینکه در برخی رسانه‌های معاند و از زبان دشمنان اسلام این مسئله جاری می‌شود که نیازی به گرفتن روزه در ایام کرونا نیست فقط یک موضوع را در ذهن تداعی می‌کند و آن سست کردن باورها و اعتقادات دینی مردم است. وی با بیان این‌که روزه جزئی از اعتقادات دینی افراد محسوب می‌شود و در این ماه تغییرات مثبت بسیاری در روحیات و خلقیات افراد بروز می‌کند، افزود: دشمنان اسلام اعتقادات دینی مسلمانان را بزرگترین تهدید برای خود به حساب می‌آورند و تلاش می‌کنند تا از طریق هر ابزاری شده، این اعتقادات را تضعیف کنند. حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: اگر اعتقادات مردم تزلزل یابد، قطعا دشمن در تسلط به مسلمان موفق می‌شود. انتهای پیام /