چهارشنبه 3 تیر 1405

افزایش بستری بیماران کرونایی در مازندران / وضعیت خوب نیست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افزایش بستری بیماران کرونایی در مازندران / وضعیت خوب نیست

قاسم اویس گفت: بستری‌های بیماران کرونایی در استان مازندران بسیار افزایشی بوده و استفاده از ماسک زیر 70 درصد در استان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم اویس در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: وضعیت کرونا در مازندران خوب نیست و پیش بینی می‌شد که با توجه به رعایت نکردن شیوه نامه‌ها و ساده انگاری‌ها وضعیت استان خوب نباشد. وی افزود:4 شهرستان آمل، محمودآباد، چالوس و قائم شهر قرمز هستند و 8 شهرستان استان در وضعیت نارنجی و بقیه شهر‌ها هم زرد هستند. اویس گفت: بستری‌ها در استان بسیار افزایشی بوده و استفاده از ماسک زیر 70 درصد در استان رسیده است. این مسئول با بیان اینکه متاسفانه همچنان شاهد برگزاری مراسم‌های ختم و عروسی در استان هستیم، افزود: رعایت شیوه نامه‌ها باید بالای 85 درصد باشد تا شاهد وضعیت خوب در استان باشیم. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره ادامه واکسیناسیون در استان گفت: واکسیناسیون هم تابع اتفاقات کشوری است و به محض تامین واکسن در استان انجام خواهد شد. وی افزود: بیش از 300 هزار نفر در حال حاضر در استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند که 200 هزار نفر دوز اول و 100 هزار نفرهم دوز دوم هستند. اویس گفت:10 درصد جمعیت بالای 18 سال مازندران تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست شیوه نامه‌ها را جدی بگیرند، چون کرونا واقعا جدی است. انتهای پیام /