پنج‌شنبه 7 تیر 1403

افزایش دمای هوا درنواحی شمالی کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افزایش دمای هوا درنواحی شمالی کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نواحی شرقی کشور شاهد بارش باران و رگبار شدید خواهد بود گفت: در نواحی شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی شاهد رگبار شدید که منجر به جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه ها می شود.

وی با بیان اینکه برای چند روز آینده در نوار شمالی کشور نوسانات دمایی ادامه دارد گفت: ضمن اینکه امشب در مناطقی از از ارتفاعات البرز واقع در مازندران، ارتفاعات البرز، تهران و غرب سمنان و همینطور برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشتر برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود.

او اظهار کرد: شدت بارش ها در حد هشدار نارنجی است و در شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار شدید منجر جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها می شود.

او بیان کرد: این بارش ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد و ضمن اینکه تا بعد از بارش ها در اواخر هفته آینده در زابل و شرق خراسان جنوبی و همینطور بخش هایی از مرکز و دامنه البرز جنوبی گرد و خاک و کاهش دید ادامه دارد.

وی افزود: تهران امشب با وزش باد و گرد و خاک و رگبار پراکنده باران همراه است و بیشینه دما 5 درجه بالای صفر می رسد.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی