دوشنبه 16 مهر 1403

افزایش سن ازدواج در کهگیلویه‌وبویراحمد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افزایش سن ازدواج در کهگیلویه‌وبویراحمد

در نشست ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد به 7 آسیب حوزه زنان در کهگیلویه وبویراحمد اشاره و عنوان شد: رسانه‌ها در بیان میزان آسیب‌های اجتماعی استان شانتاژ می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست ساماندهی امور جوانان در استان صبح امروز در استانداری استان برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در این نشست با بیان اینکه اشتغال در حوزه اداره کار و ازدواج در حوزه بانک ها است و از حیطه ورزش و جوانان خارج است، گفت: بانک ها باید در راستا تسهیل ازدواج و رفع موانع آن اقدام کنند.

جهانبخش به افزایش سن ازدواج در بین جوانان اشاره کرد و و از طرفی بیکاری از دیگر مشکلات جوانان است، گفت: بانک ها در رفع دغدغه های اشتغال و ازدواج گام بردارند.

مدیر کل ورزش و جوانان به ارائه طرح و برنامه های استان به وزارت ورزش برای ارائه به مجلس اشاره داشت و افزود: بهترین طرح و برنامه ها ارائه شده وزارت ورزش و جوانان به مجلس تصویب می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: برای جلوگیری از انتشار اخبار آسیب ها و معضلات استان در نقاط مختلف باید نظارتی بر رسانه های استان صورت گیرد.

افتخاری با بیان اینکه آسیب ها در نقاط مختلف استان نباید در فضای رسانه ای منتشر شود، گفت: برای وجهه استان دقت نظر و انتشار اخبار مناسب نیست.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری استان در این نشست به ارائه برخی آمارهای نادرست در خصوص آسیب های استان در رسانه های اشاره داشت و گفت: در نقاط آسیب زای استان تمرکز بر مشکلات و محرومیت ها و رفع معضلات زیرساختی باشد تا مردم از خدمات و توسعه زیر ساخت ها منفعت صورت گیرد و لزومی تمرکز بر آسیب های همچون خودکشی وجود ندارد.

مدیر کل بانوان استانداری در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان در سال 97، هفت آسیب احصا شد، گفت: و از اصلی ترین موارد نبود شغل است که سبب کاهش ازدواج شده است.

صداقت به تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، اشاره داشت و افزود: کالاهای قاچاق که کشف می شود برای امور ازدواج جوانان هزینه شود.

وی به موضوع افزایش مهارت و تاب آوری برای کاهش آسیب ها و همچنین پرداخت تسهیلات اشاره داشت و گفت: نبود خوابگاه در دیشموک یکی از دلایل ترک تحصیل دختران در دیشموک بوده است در این راستا پیگیری هایی برای احداث خوابگاه صورت گرفت.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار در ادامه جلسه با بیان اینکه سرمایه های نظام جوانان است سبب آینده بهتر برای کشور می شود، گفت: جوانی که مورد توجه قرار گیرد و خواسته های او توسط مسئولان حل شود می توان آتیه و امید بیشتری برای کشور بود.

هاشمی به دقت نظر رسانه ها برای انتشار اخبار و آسیب ها تاکید داشت و افزود: رسانه ها در کنار مطالبه‌گری باید کمک کار مسئولان برای خدمت به جامعه باشند زیرا رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

این مسئول به استفاده از پتانسیل های نظیر متخصصان و روانشناسان برای کاهش آسیب ها و همچنین ضرورت فرهنگ سازی آن اشاره کرد و گفت: در خصوص آسیب های مانند خودکشی کارگاه های آموزشی، مهارت اموزی، تحقیقات پژوهشی و میدانی صورت گرفت است در این راستا کارگروهی به دستور استاندار برای بررسی آسیب‌ها و رفع آنها تاکید شد. هاشمی با ابراز گلایه از بانک ها و سخت گیری در خصوص موانع ازدواج اشاره کرد و گفت: بانک‌ها در جهت اعطای تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج گام بردارند. نماینده بانک کشاورزی استان در این جلسه به پرداخت تسهیلات 430 میلیاردی ریالی ازدواج اشاره داشت و گفت: برای دریافت تسهیلات نیازمند مجوز و دریافت وثیقه های تضمین کننده است. فرح بخش با بیان اینکه ورزش و جوانان با کمیته امداد می‌توانند در جهت تضمین به بانک ها جهت پرداخت تسهیلات ازدواج گام بردارند، گفت: سعی خواهیم کرد موانعی که جهت تسهیلات ازدواج وجود دارد در جهت رفع آن گام برداریم.

انتهای پیام /