چهارشنبه 18 مهر 1403

افزایش شمار قضات محاکم زنجان در 10 سال اخیر بی‌نظیر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش شمار قضات محاکم زنجان در 10 سال اخیر بی‌نظیر است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دادسراها و محاکم زنجان در 10 سال اخیر بی‌نظیر بوده به طوری که هم‌اکنون شمار قضات به 146 نفر افزایش یافته و تلاش برای رسیدن به دادرسی استاندارد، ادامه دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای معاونان و قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با تاکید بر ضرورت آموزش کارکنان شعب و تقویت بستر سامانه‌ها برای تسریع و تسهیل اقدامات، اظهار داشت: تغییر ساختار در داخل مجموعه، آموزش قضات و کارکنان، برگزاری نشست‌های قضایی به صورت مجازی و دادرسی الکترونیکی از دیگر برنامه‌های مهم و اولویت‌های دستگاه قضایی زنجان است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضاییه بوده که یکی از روش‌ها و اقدامات موثر در تحقق این امر، ارتباط تنگاتنگ و جدی قضات با زندان و زندانیان برای بررسی وضعیت زندانیان است.

صادقی نیارکی گفت: با ایجاد بسترهای لازم در دستگاه قضایی استان، تمام درخواست‌ها و مکاتبات زندانیان باید از طریق بستر سامانه با مراجع قضایی انجام شود و از این به بعد، درخواست‌های سنتی و کاغذی پذیرفته نیست.

وی افزود: از مزایای این سامانه، تسریع و تسهیل در امور قضایی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: محاکم زنجان به‌رغم افزایش شمار ورودی پرونده‌ها در سال گذشته، کارنامه خوبی در مختومه کردن پرونده‌ها به دست آورده که این نشان از یک اراده قوی و اقدام جهادی همکاران دارد.

وی با تاکید بر حمایت از تصمیمات قاطع قضایی و همراهی قضات محاکم زنجان در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها نیز از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان است که امیدواریم در سال 99 محقق شود.

*س_برچسب‌ها_س*