پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش مبتلایان کرونا در دانشگاه‌های آمریکا، ماسک را اجباری کرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
افزایش مبتلایان کرونا در دانشگاه‌های آمریکا، ماسک را اجباری کرد

با توجه به روند افزایش ابتلا به کووید -19 در آمریکا، برخی از دانشگاه‌های این کشور استفاده از ماسک را مجددا اجباری اعلام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، حداقل 4 پردیس دانشگاهی در واشنگتن پایتخت آمریکا با افزایش موارد ابتلا به کووید -19، به سیاست‌های کرونایی قبلی بازگشته‌اند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانشجویان را الزامی اعلام کرده‌اند.

بازگشت به شرایط جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به دلیل افزایش دانشجویان مبتلا به کووید -19 در دانشگاه امریکن و به ویژه دانشگاه واشنگتن است و از این پس دانشجویان این دانشگاه‌ها ملزم به استفاده از ماسک در دانشگاه هستند.

در دانشگاه جورج واشنگتن، شرایط به نحوی است که الزام استفاده از ماسک تا پایان ترم، امتحانات و مراسم‌های فارغ‌التحصیلی ادامه دارد.

از 4 آوریل که استفاده از ماسک در دانشگاه واشنگتن حذف شده بود، 190 نفر به کووید -19 مبتلا شدند. اما با توجه به این افزایش تعداد مبتلایان، استفاده از ماسک مجددا الزامی شد.

همچنین آمارهای منتشر شده از دانشگاه امریکن نشان می‌دهد که پس از بازگشت دانشجویان از تعطیلات بهاری، در تعداد موارد مبتلا جهشی ایجاد شده و 192 نفر از 3 آوریل تاکنون به کووید -19 مبتلا شده‌اند.

مسئولان دانشگاه‌های واشنگتن پیش بینی کرده‌اند که افزایش سطح انتقال در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دانشگاه جورج واشنگتن و دانشگاه امریکن نرخ واکسیناسیون میان دانشجویان خود را 98 درصد گزارش داده‌اند.

با اعلام مسئولان این دانشگاه‌ها، دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداقل هر دو هفته یک بار تست کرونا بدهند.

انتهای پیام