چهارشنبه 4 مهر 1403

افزایش موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان / خطر تغییر سریع سویه‌ها

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان / خطر تغییر سریع سویه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کارشناسان می‌گویند: افزایش موارد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در چین، نشان دهنده خطر تغییر سریع سویه‌هاست.

افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای پرندگان در چین در سال جاری نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان ایجاد کرده و به گفته آنها به نظر می‌رسد گونه‌ای که قبلا در گردش بود تغییر کرده و شاید برای مردم مسری‌تر باشد.

چین در سال 2021 به سازمان جهانی بهداشت (WHO) 21 مورد عفونت انسانی را با زیرگروه H5N6 آنفولانزای پرندگان گزارش کرده است، در حالی که این رقم در سال گذشته تنها 5 مورد بود.

اگرچه این تعداد بسیار کمتر از صدها مورد آلوده به H7N9 در سال 2017 است، اما این عفونت ها جدی است و بسیاری را به شدت بیمار کرده؛ ضمن اینکه 6 نفر در اثر ابتلا به اینوع جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گفته که بیشتر موارد در تماس با طیور بوده و هیچ مورد تایید شده‌ای از انتقال انسان به انسان وجود ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) نمی‌تواند در مورد افزایش موارد H5N6 در انسان اظهار نظر کند. با این حال، مطالعه‌ای که ماه گذشته در وب‌سایت be منتشر شد، بیانگر آن بود که «تنوع فزاینده ژنتیکی و توزیع جغرافیایی» H5N6 یک تهدید جدی برای صنعت طیور و سلامت انسان است.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید چین انسان پرندگان مرگ و میر آنفلوآنزا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است