چهارشنبه 28 شهریور 1403

افزایش 14 درصدی جذب مسافر با توسعه شمال غربی خط 7 مترو تهران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
افزایش 14 درصدی جذب مسافر با توسعه شمال غربی خط 7 مترو تهران

عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط 7 متروی تهران که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، از جبهه‌های کاری مختلف پیگیری شده و پیش‌بینی می‌شود که در صورت تحقق جریان نقدینگی مورد نیاز، سال 1404 مرحله حفاری آن به پایان برسد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد یاشار لطفی؛ مجری خط 7 متروی تهران اعلام کرد: پروژه توسعه شمال غربی خط 7 مترو، مسیری به طول تقریبی 4200 متر و شامل 2 ایستگاه است که یکی از ایستگاه‌ها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه است؛ همچنین پارکینگ شبانه خط 7 مترو نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود 350 متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط 7 مترو در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت گرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از 200 متر از تونل ارتباطی خط 7 به خط 10 مترو نیز جهت بهره‌برداری هرچه سریعتر از خط 10 در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه 2 حفاری شده است.

آغاز ورود قطعات دستگاه حفار مکانیزه به خط 10 مترو تهران

با بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط 7 متروی تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق 2 و 5 از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل می‌گیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراه‌های آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تاثیرات ترافیکی این پروژه توسعه‌ای شبکه متروی تهران است.

پیش‌بینی می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط 7 مترو، حداقل افزایش 14 درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود 9000 نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.