یک‌شنبه 8 مهر 1403

افزایش 50 درصدی جذب بانوان هیات علمی در دانشگاه تهران

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش 50 درصدی جذب بانوان هیات علمی در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم نکوداشت میلاد حضرت فاطمه (س) که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: نقش بانوان در عرصه مدیریتی افزایش یافته و حتی تعداد دانشجویان زن در دانشگاه تهران از دانشجویان مرد پیشی گرفته است. وی افزود: ما نیازی به اندرز غربی‌ها در حوزه زنان نداریم. در مکتب ما و دین اسلام در مورد نقش آفرینی زن با سایر ادیان...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم نکوداشت میلاد حضرت فاطمه (س) که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: نقش بانوان در عرصه مدیریتی افزایش یافته و حتی تعداد دانشجویان زن در دانشگاه تهران از دانشجویان مرد پیشی گرفته است. وی افزود: ما نیازی به اندرز غربی‌ها در حوزه زنان نداریم. در مکتب ما و دین اسلام در مورد نقش آفرینی زن با سایر ادیان قابل مقایسه نیست.

رئیس دانشگاه تهران گفت: تبلیغاتی که می‌شود نباید توجه کرد بلکه الگوی ما حضرت زهرا است و با رسیدین به این مقام خیلی فاصله داریم اینکه زن در جامعه جولان دهد خیلی قابل قبول نیست. نقش آفرینی زنان در جامعه بسیار موثر است و اناری که از زنان هیات علمی داریم افزایش یافته است ودر دانشگاه تهران از 229 جذب هیات علمی، 137هیات علمی زن جذب دانشگاه تهران شدند. مقمی ادامه داد: در جذب هیات علمی به جنسیت توجه نمی‌شود بلکه فردی جذب می‌شود که سوابق علمی مناسب داشته باشد. اما هنوز به جایگاه زنان در جامعه فاصله زیادی داریم.

این آمار‌ها را با دانشگاه‌های غربی مقایسه کنید می‌بینید که تناسب بهتری داریم.