یک‌شنبه 18 شهریور 1403

افزایش 70 درصدی خوابگاه‌های متأهلی طی سه سال + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش 70 درصدی خوابگاه‌های متأهلی طی سه سال + فیلم

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری دانشجو، درباره برنامه‌های وزارت علوم برای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید، گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، تصمیم گرفتیم که آموزش دانشگاه‌ها را به صورت حضوری پیگیری کنیم. البته در این راستا با محدودیت‌هایی روبرو بودیم، چون دانشگاه‌ها دو سال و نیم...

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری دانشجو، درباره برنامه‌های وزارت علوم برای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید، گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، تصمیم گرفتیم که آموزش دانشگاه‌ها را به صورت حضوری پیگیری کنیم. البته در این راستا با محدودیت‌هایی روبرو بودیم، چون دانشگاه‌ها دو سال و نیم به صورت غیرحضوری بودند و بسیاری از خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طی این سه سال، ما تلاش کردیم که زیرساخت‌ها را مجدداً مهیا کنیم، خوابگاه‌های جدیدی را افتتاح و تکمیل کنیم و خوابگاه‌های جدیدی هم در دست احداث داریم، به ویژه خوابگاه‌های متأهلی. ضمناً فضاهای مازادی هم که دانشگاه‌ها داشتند، سعی کردیم تغییر کاربری دهیم و استفاده کنیم.

زلفی‌گل به افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در طول سه سال گذشته در خوابگاه‌های متأهلی 70 درصد افزایش و در خوابگاه‌های مجردی هم 20 درصد افزایش ظرفیت داشته‌ایم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی، فضایی مربوط به آموزش عالی بود که استفاده نمی‌شد که آن فضا بازسازی شد و یا در دانشگاه‌های مختلف دیگر، خوابگاه‌هایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان‌های سمنان، کردستان، ارومیه، همدان و جاهای مختلف ساخته و تجهیز شد. خوشبختانه در سه سال گذشته ظرفیت‌های خوبی به خوابگاه‌های دانشجویی اضافه شده است.