شنبه 1 اردیبهشت 1403

افشاردوست: عالی بودیم / فینال جذابی در پیش است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افشاردوست: عالی بودیم / فینال جذابی در پیش است

محمود افشاردوست خنثی کردن حملات چین را عامل پیروزی ایران در بازی مرحله نیمه‌نهایی دانست و تاکید کرد ایران می‌تواند با سرویس و دفاع خوب در بازی فینال، حملات تیم ژاپن را از کار بیندازد و بازی را به سود خود تمام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال؛ بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ضمن تبریک به خاطر فینالیست شدن والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا، بازی مقابل چین در مرحله نیمه‌نهایی و تقابل با ژاپن در فینال را مورد ارزیابی قرار دارد و اظهار کرد: خنثی کردن حملات چین عامل پیروزی ایران در بازی مرحله نیمه‌نهایی بود. ملی‌پوشان ایران با ارائه یک بازی خوب مقابل چین به پیروزی رسیدند. چین پیش‌تر با غلبه بر ژاپن نشان داده بود که تیم خطرناکی است. اما ایران توانست با خنثی کردن حملات چین، بازی را به سود خود تمام کند.

وی با تمجید از عملکرد صابر کاظمی، جواد کریمی و محمدرضا حضرت‌پور افزود: در بازی امروز صابر کاظمی عصای دست سرمربی شد و توانست در لحظات حساس بازی، امتیازهای مفیدی کسب کند. جواد کریمی به بهترین شیوه ممکن تقسیم پاس کرد، حضرت‌پور هم در توپ‌گیری عالی بود. تمام بازیکنان ایران امروز خوب کار کردند. نوع جا‌گیری بازیکنان در زمین عالی بود. هماهنگی تیم با خط دفاع کامل بود و حتی زمانی که توپ‌ها از دست می‌رفت جاگیری بازیکنان درست بود. فکر می‌کنم روی تیم، کار خوبی صورت گرفته بود. کارشناس والیبال کشورمان درخصوص عملکرد کادرفنی ایران هم گفت: کادرفنی هم از تمام ابزارهای فنی دراختیارش بهترین استفاده را کرد و درنهایت موفق به شکست تیم ملی چین شدیم. فکر می‌کنم اگر کمی هوشیارتر بودیم، می‌توانستیم با نتیجه سه بر صفر پیروز این بازی باشند. نکته مثبت بازی این بود که در جریان مسابقه، بازیکنان ایران اسیر فشار تیم حریف نشدند و بعد از باخت در ست دوم از نگرانی بیرون آمدند و توانستند خود را به چین تحمیل کند. افشاردوست پیروزی مقابل ژاپن جنگنده در فینال قهرمانی آسیا را هم منوط به آنالیز خوب از این تیم دانست و افزود: نسبت به بازی‌های المپیک، تیم ژاپن یکی، دو بازیکن خود را در قهرمانی آسیا در اختیار ندارد ولی والیبال ژاپن همیشه منظم و جنگنده بوده است. این تیم در توپ‌گیری، هماهنگی دفاع روی تور و دفاع داخل زمین ژاپن عالی است. جاگیری بازیکنانش برای توپ‌گیری هم بی‌نظیر است. عملکرد تیم در دریافت اول خوب است و فکر می‌کنم این تیم پا پس نمی‌کشد و به عنوان میزبان تا آخرین لحظه خواهد جنگید. مربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان در پایان گفت: ژاپن طی چند سال اخیر توانسته نظم مدرن‌تری به والیبال خود بدهد. با این حساب فینال جذابی درپیش خواهیم داشت و معتقدم ما می‌توانیم با سرویس و دفاع خوب، حملات ژاپن را از کار بیندازیم. ژاپن تیمی سرعتی است باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بازیکنان سرعتی ما فرصت جابه‌جایی و مسدود کردن راه حمله ژاپن را داشته باشند. همه این‌ها منوط به ارزیابی خوب تیم ژاپن است تا نقاط ضعف این تیم شناسایی شود. حتی درجایی که ما سرویس‌های پرشی - موجی می‌زنیم باید ژاپن را مجبور به استفاده از توپ‌های بلند در دو سر آنتن کنیم تا مدافعان ایران، مهاجمان ژاپن را کار بیندازند و درنهایت بازی را به سود خود خاتمه دهیم. انتهای پیام /