سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

افکار ایرانی - اسلامی باید در جامعه رواج یابد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افکار ایرانی - اسلامی باید در جامعه رواج یابد

آیت الله ناصری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و امام جمعه یزد گفت: همه ما نسبت به فرهنگ ایرانی - اسلامی و انقلابی کشور مسئولیم و باید نگاه اصالتی و کاربردی به فرهنگ کشور داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به عملکرد مسئولان کشور و استان اظهار کرد: امام خمینی (ره) یک فرد انقلابی بود و تلاش کرد تا عملکرد کشور هم انقلابی باشد، اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که عملکرد کشوری ما و عملکرد ما، آنگونه که امام خمینی (ره) انتظار داشتند انقلابی نیست.

وی افزود: اسلام در ارتباط با فرهنگ برای انسان از بدو تولد تا زمان پس از مرگ آن برنامه ریزی کرده و این خود بیانگر اهمیت مسئله فرهنگ در دین اسلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به فعالیت دشمنان در زمینه فرهنگ ایرانی - اسلامی تصریح کرد: دشمن با روش های گوناگون مانند جنگ روانی، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی در کشور تلاش کرده تا فرهنگ کشور را تحت تاثیر قرار دهد و اهداف خود را در کشور پیاده سازی کند.

وی گفت: فعالیت دشمنان بر فهم و درک جوانان ایرانی است و تلاش می کنند تا با تغییر درک جوانان نسبت به انقلاب و اسلام و تغییر نگرش آنها، افکار غربی را جایگزین افکار انقلابی - اسلامی کنند.

ناصری با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای آینده و تبیین راه فرهنگ اسلامی - ایرانی برای جوانان کشور عنوان کرد: غربی ها با تبلیغ علیه فرزندآوری و جایگزینی حیوانات خانگی با فرزند تلاش کردند تا جمعیت جوان کشور را کاهش دهند و تا حدودی در این زمینه موفق عمل کردند.

وی ادامه داد: غربی ها تلاش کردند تا گام به گام حجاب را از زن مسلمان ایرانی بگیرند و در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که حجاب از سر زن ایرانی برداشته شد و به اسم اتحاد و همدلی «آغوش رایگان» در جامعه رواج یافت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد تفکر دانشمندان دینی در راستای حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی و ارائه راهکار برای حفظ این ارزش ها را تنها راه حل عبور از رخدادهای اخیر دانست و بیان کرد: همه ما نسبت به فرهنگ ایرانی - اسلامی و انقلابی کشور مسئولیم و باید نگاه اصالتی و کاربردی به فرهنگ داشته باشیم و برنامه ای با افق بلند مدت برای آیندگان در نظر بگیریم.

انتهای پیام /