یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسفراین به 17 واحد افزایش می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسفراین به 17 واحد افزایش می‌یابد

بجنورد - ایرنا - رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین با اشاره به فعالیت 13 بوم‌گردی در این شهرستان گفت: تا پایان سال جاری صدور مجوز و ایجاد حداقل چهار بوم‌گردی دیگر را در برنامه داریم.

عبدالله سهرابی روز سه‌شنبه اظهار داشت: ایجاد و احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نقاطی که مستعد گردشگری است، دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید بوم‌گردی‌های اسفراین به صورت متوازن توسعه یابد، تصریح کرد: از این پس متقاضیان دریافت مجوز و ایجاد بوم‌گردی را به دیگر روستاهای هدف گردشگری و مسافرپذیر هدایت خواهیم کرد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون موافقت اصولی برای ایجاد یک اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان صادر شده است.

شهرستان اسفراین با دارا بودن دومین بنای خشتی و گلی ایران با نام شهر بلقیس از پر بیننده‌ترین بنای تاریخی استان است.

این شهرستان همچنین 145 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی دارد و از سوی دیگر وجود اقلیم های متفاوت کوهستانی با دره های سرسبز و دل انگیز در شمال و آب هوایی گرم و خشک و بیابانی در جنوب شهرستان، مقصدی بکر برای سفر گردشگران به این خطه است.

اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی قرار گرفته است و از شمال به شهرستان بجنورد، از شمال شرقی به شهرستان شیروان، از شرق به شهرستان فاروج، از غرب به شهرستان جاجرم و از جنوب و جنوب شرقی به استان خراسان رضوی محدود می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*