چهارشنبه 18 مهر 1403

امام جمعه بجنورد: دستگاه قضا مبارزه با فساد را در اولویت قرار دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه بجنورد: دستگاه قضا مبارزه با فساد را در اولویت قرار دهد

بجنورد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: عدالت و فسادستیزی لازم و ملزوم یکدیگرند و دستگاه قضا باید مبارزه با فساد را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی، اجرای عدالت را خواست مردم از قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: برای اجرای عدالت باید به سراغ مفسدان و دانه درشت هایی رفت که همیشه اقتصاد جامعه را فلج کرده، سیاست را به انحراف کشانده، اخلاق را تباه و اعتقادات مردم را دچار شبهه کرده اند. وی افزود: با وجود تلاش های بسیاری که در طول این سالها صورت گرفته، هنوز در زمینه عدالت به آنچه سزاوار جامعه اسلامی، نرسیده‌ایم و رسیدن به این هدف نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد، زیرا عدالت آن قدر مهم است که نیازمند کار شبانه روزی و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهداف انبیا و اولیا است. حجت الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: حتی باید در توزیع و تولید امکانات عدالت را رعایت کرده و امکانات عمومی در اختیار همه باشد و با رانت‌خواری، ویژه‌خواری و رابطه‌بازی مبارزه شود. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: سیاست و اخلاق اگر دچار فساد شوند جامعه را از مسیر درست باز می دارند بنابراین باید با این غده چرکین مبارزه و آن را نابود کرد. وی با بیان اینکه اقدامات اخیر قوه قضاییه امید را در دل مردم زنده کرده است، اظهار داشت: شهید بهشتی فردی مدیر، مدبر، آینده نگر و دارای نظم و اهل محاسبه بود که هیچگاه اهل انتقام حتی از دشمنانش نبود، انتقادها را می پذیرفت، فکر جمعی داشت و به آرای دیگران بها می داد.

امام جمعه بجنورد به اجرای طرح مواسات برای کمک به محرومان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تلاش شد تا برخی کمبودهای دارو و اقلام بهداشتی جبران شود تا همه زیر پوشش عدالت و احسان قرار گیرند.

حجت الاسلام یعقوبی با تبریک دهه کرامت، گفت: کرامت ارزش محوری در سلسله ارزش های دینی ماست به طوری که حتی تقوا نیز از کرامت برگرفته شده بنابراین هر چه تقوا بیشتر باشد کرامت در وجودمان ریشه دارتر می شود. وی به قرار گرفتن در فصل زکات و برداشت محصول نیز اشاره کرد و به شکر نعمت ها به صورت عملی و زبانی و ادای حق نیازمندان تاکید کرد و گفت: نباید در پرداخت این واجب شرعی کوتاهی و از آن غفلت کرد. رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مواد مخدر خانمان سوز و سلامت سوز است و مایه نابودی انسان است. حجت الاسلام یعقوبی افزود: معتاد سربار است بنابراین خانواده ها باید بیشتر از فرزندان خود مراقبت کنند، زیرا دشمنان با تمرکز بر روی جوانان، برای صید آنان دانه و دام می گسترند تا از این طریق اقتصاد ما را تباه و جمعیت را از طریق کاهش تولید نسل و تباهی جوانان به نابودی بکشانند. امام جمعه بجنورد، بزرگداشت هفته عفاف و حجاب را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این دو سرمایه معنوی جامعه دینی ما هستند و باید مواظب باشیم دشمنان آنها را به تاراج نبرده و تعهد و تعصب دینی را از ما نگیرند.

*س_برچسب‌ها_س*