یک‌شنبه 22 مهر 1403

امام جمعه زاگرب: اگر امت اسلامی باور بیشتری به خدا داشتند شاید نیازی به روز قدس نبود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه زاگرب: اگر امت اسلامی باور بیشتری به خدا داشتند شاید نیازی به روز قدس نبود

اروپا | بلگراد - ایرنا - رئیس مجلس اسلامی زاگرب که امامت جمعه مرکز اسلامی را بر عهده داشت با اشاره به روز قدس گفت: اگر امت اسلامی وحدت و باور بیشتری به خداوند متعال داشتند؛ شاید نیازی به گرامی داشتن امروز به عنوان روز قدس نبود.

به گزارش سفارت ایران در زاگرب، «افندی نرمین بوتونیچ» افزود: این یک اخطار برای جامعه اسلامی است که برای حل همیشگی مشکل فلسطین، باید عشق به خدا و اتحاد با یکدیگر را توسعه دهیم.

در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان که با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد، کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی هم حضور داشتند.

«پرویز اسماعیلی» سفیر کشورمان در زاگرب پیش از نماز با حضور در دفتر دکتر عزیز حسنویچ مفتی اعظم کرواسی دقایقی با ایشان در موضوعات مختلف به ویژه روز قدس گفت و گو کرد.

نماز عید سعید فطر صبح یکشنبه 4 خرداد در مرکز اسلامی زاگرب برگزار و به طور زنده از تلویزیون کرواسی پخش خواهد شد.

برنامه های روزانه تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مرکز اسلامی زاگرب و پخش زنده آن در شبکه های مجازی، اطعام و افطاری روزانه به صدها نفر از نیازمندان و برنامه گسترده برای ارتباط فرهنگی و هماهنگی بیشتر مسلمانان مقیم کرواسی از جمله فعالیت ها مشیخت اسلامی در ماه مبارک رمضان است.

بر اساس آمار رسمی که هر ده سال یک بار انجام می‌گیرد، تعداد مسلمانان کرواسی بالغ بر 57 هزار و 666 نفر است، اما بر اساس آمار غیر رسمی تعداد مسلمانان در این کشور حدود 80 هزار نفر گزارش شده است.

همچنین در حال حاضر 24 مسجد در کرواسی وجود دارد.