پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: قدرت هسته‌ای، انرژی، دفاعی، مقاومت و رهبری، 5 محور اقتدار ایران است / در موضوع هسته‌ای در توان غنی‌سازی بالاتر هستیم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: قدرت هسته‌ای، انرژی، دفاعی، مقاومت و رهبری، 5 محور اقتدار ایران است / در موضوع هسته‌ای در توان غنی‌سازی بالاتر هستیم

علی سعیدی گفت: بشر در تاریخ خود، دو بار شاهد جابجایی قدرت بوده و تحولات خاورمیانه نشان از یک جابجایی قدرت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی سعیدی شاهرودی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی امامت مشهد، اظهار کرد: در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ما نباید به وضعیت موجود اکتفا کنیم و لذا باید همواره در این راستا پویا بود تا کمیت و کیفیت در این حوزه ارتقا یابد.

بنابر روایت حوزه، وی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه و اتفاقات اخیر، بیان کرد: بحث من در زمینه جایگاه ایران در جابجایی قدرت در عرصه بین‌المللی است و باید توجه زیادی به این موضوع شود.

سعیدی افزود: ما شاهد تحولات گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی هستیم. گسل‌های زیادی فعال شده‌اند و زلزله‌ها، طوفان‌ها و سونامی‌هایی در دنیا در حال شکل‌گیری هستند. نمونه‌هایی از آن شامل جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین، عربستان و یمن، حمله اسرائیل به سوریه و لبنان، و جنگ روسیه و اوکراین است. این‌ها نشانه‌هایی از گسل‌های فعال در سطح جهان هستند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی این است که ریشه این درگیری‌ها چیست؟ به نظر می‌رسد که جهان در آغاز جابجایی قدرت است. این تلاطم و این زلزله‌ها ناشی از این جابجایی است. بشر در تاریخ خود، دو بار شاهد جابجایی قدرت بوده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، گفت: این جابجایی قدرت یک بار در قرن هجده اتفاق افتاد که اروپا مرکز قدرت بود تا اینکه در جنگ‌های جهانی اول و دوم، آمریکا جای آن را گرفت.

سعیدی بیان کرد: اکنون به نظر می‌رسد که قدرت از آمریکا به کشورهای دیگر در حال انتقال است. کشورهای مؤثر در عرصه بین‌المللی آینده ممکن است شامل آمریکا، چین، روسیه، هند و ایران باشند.

وی تصریح کرد: تحول دیگر که به نظر کمتر مورد توجه قرار گرفته، این است که علاوه بر این تحولات، تغییر دیگری نیز در حال شکل‌گیری است که به تغییر از حاکمیت محور باطل به حاکمیت محور حق اشاره دارد و این یعنی بخش آخر زندگی بشر قبل از ظهور که سخت‌ترین شرایط حاکم بر جامعه اسلامی در این دوره هست و ما شاهد فتنه‌های زیادی هستیم.

سعیدی ضمن بیان جزییاتی از این تحولات بیان کرد: این نشان می‌دهد که در پایان این تحولات، ما شاهد ثبت طبیعی و تغییرات عمده‌ای خواهیم بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه دو نوع گرایش وجود دارد، افزود: گرایش حقیقی، موعودگرایی ملکوتی و جهانی‌گرای حقیقی که در قرآن آمده است و دوم گرایش بدلی، جهانی‌گرایی ساختگی که بر اساس ایدئولوژی لیبرالیسم و صهیونیسم است.

وی اظهار کرد: نهایتاً، ما در عرصه بین‌الملل و منطقه، نقش مهمی داریم. ایران دارای پنج محور اقتدار است که شامل قدرت هسته‌ای، قدرت انرژی، قدرت دفاعی، قدرت مقاومت و قدرت رهبری و انسجام ملی است.

سعیدی در تشریح پنج محور اقتدار ایران در منطقه گفت: در زمینه هسته‌ای ما اکنون در توان غنی‌سازی بالاتر هستیم. در بحث قدرت انرژی در منطقه در نفت و گاز برتریم در محور قدرت دفاعی ایران در حکمرانی دفاعی موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا افزود: در بحث قدرت مقاومت نقش مقاومت ایران در معادلات منطقه و جهان اهمیت دارد و پنجمین محور یعنی قدرت رهبری و انسجام ملی که این انسجام و اقتدار ملت ایران زیر سایه رهبری از نقاط افتخار ماست و هدف اصلی ما باید تقویت این توانایی‌ها و نقش‌آفرینی مؤثر در آینده جهان باشد.

سعیدی گفت: ایران با تکیه بر قدرت‌های مختلف خود از جمله قدرت هسته‌ای، انرژی، دفاعی و مقاومت، نقش مهمی در تقویت این مسیر و تغییر ایفا می‌کند.

29219

کد خبر 1968972