دوشنبه 16 مهر 1403

امام‌جمعه زنجان: نباید نسبت به مرگ و میرهای کرونایی بی‌تفاوت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام‌جمعه زنجان: نباید نسبت به مرگ و میرهای کرونایی بی‌تفاوت شد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این موضوع مایه دلخوشی نیست که بیش از 200 انسان در کشورمان طی یک روز بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دهند اما برخی از افراد از کنار این قضیه بی‌تفاوت می‌گذرند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی شامگاه سه شنبه در سی و پنجمین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با تقدیر از فعالیت‌های بی‌شائبه مدافعان سلامت استان افزود: در زمان حال حاضر گزارش‌های خوبی در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تذکرهای داده شده در این خصوص دریافت کرده‌ام، که اگر این دقت و حساسیت را زودتر داشتیم، اکنون شاهد وضعیت خیلی بهتری بودیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را با درصد بالا رعایت می‌کنند خداقوت باید گفت و از طرفی افرادیکه درصد کمی از این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند باید به فکر سلامتی خود، خانواده و همشهری‌های خود باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: طلبه‌ها و نیروهای متدین طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بیش از گذشته باید برای پیشگیری از بیماری کرونا پروتکل های اعلام شده را رعایت و آن را ترویج کنند.

وی اظهار داشت: اگر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موجب ابتلای فردی به بیماری کرونا شود، شرعا ضمانت آن با فردی است که این پروتکل‌ها را رعایت نکرده و باید دیه فرد متوفی و جبران هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از مبتلا شدن فرد به این بیماری را پرداخت کند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه اگر سبب زنده ماندن تنها یک انسان باشیم به حیات و زندگی انسانیت کمک کرده‌ایم، اضافه کرد: اگر برخی از رفتارها به مرگ یک فرد منتهی شود، در واقع به مرگ انسانیت کمک کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هیات های مذهبی، مکان‌های زیارتی و مساجد استان زنجان به خوبی و با دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و گزارش‌های خوبی در این خصوص دریافت شده است.

امام جمعه زنجان از برخی از بانک‌های این استان که درصد کمی از پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند خواست، برای سلامتی خود، خانواده و همشهریان بیماری کرونا را جدی بگیرند چراکه 6 ماه درگیری با این ویروس نشان‌دهنده این است که نباید آن را به شوخی بگیریم.

وی با اشاره به انجام اقدامات موثر و چشمگیر استان در راستای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، اظهار داشت: تولیدکنندگانی که امروز تولید استان را سرپا نگه‌داشته‌اند در راه خدا جهاد می‌کنند که خداوند این کار را به شایستگی از آنان بپذیرد.

*س_برچسب‌ها_س*