شنبه 1 اردیبهشت 1403

امام جمعه گنبدکاووس: مکتب امام حسین (ع) مورد احترام همه مسلمانان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه گنبدکاووس: مکتب امام حسین (ع) مورد احترام همه مسلمانان است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس باتسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش گفت: امام حسین (ع) و مکتب عزت و آزادگی ایشان مورد اجماع و احترام همه مسلمانان است و هیچ شبهه‌ای در آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در جمع امامان جمعه و جماعات و بزرگان اهل سنت و نیز مدیران ادارات و نهادهای بخش داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: مطالبی که در مورد امام حسین (ع) و تجلیل و تکریم مقام ایشان در کتاب‌های تاریخی و منابع روایی اهل سنت وجود دارد بیشتر از منابع اهل تشییع است.

وی افزود: خداوند متعال نسل نبی مکرم اسلام (ص) را از امام حسین (ع) که به همراه برادرش امام حسن مجتبی (ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند، قرار داد و این نشان‌دهنده جایگاه این امام شهید و دیگر ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امام حسین (ع) در ماه حرام به شهادت رسید و این ماه جانسوز، دریایی بزرگ و جاری برای تغییر در باطن انسان است.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) که همان عزت و آزادگی است درس‌های فراوانی برای جامعه امروز ما و امت اسلامی دارد که بالاترین آن تسلیم نشدن و زیر بار ذلت نرفتن در برابر دشمن است، هرچند دشمن از لحاظ عده و امکانات بیشتر از ما باشد.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و با ابزارهای مختلف رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای خود (تهاجم فرهنگی) به دنبال ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان ترویج فساد و بی بندباری و بی حیایی در بین خانواده‌ها هستند که باید مراقب توطئه آنها باشیم.

حجت الاسلام ترابی افزود: اگر همه امت پیامبر (ص) پشتیبان دین اسلام باشند و مرام و مکتب امام حسین (ع) که برای حفظ دین اسلام جان خویش، حانواده، اصحاب و یارانش را نثار کرد، زنده نگه دارند، دشمن نمی‌تواند آسیبی به اسلام برساند.

وی با قدردانی از همراهی اهل سنت گلستان با انقلاب اسلامی و محبت و ارادت آنها نسبت به خاندان پیامبر (ص) بالاخص امام حسین (ع)، اضافه کرد: اهل سنت در ماه محرم و صفر حرمت امام حسین (ع) را نگه می‌دارند و مراسم‌های جشن و عروسی برگزار نمی‌کنند و این اقدام قابل احترام و تکریم هستند.

امام جمعه گنبدکاووس بابیان اینکه احترام به شعائر اسلامی در مناطق تقریبی به حفظ و تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب کمک زیادی می‌کند، تصریح کرد: علما و روحانیون و مردمان با صفا و محبت اهل سنت ساکن در گلستان و این شهرستان از با صداقت‌ترین مردمان در ایران اسلامی هستند.

گنبدکاووس 411 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 25 هزار نفر آنها در 2 نقطه شهری و حدود 30 روستای واقع در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان سکونت دارند.

برچسب‌ها